
Nå får Postens netthandelskunder i store deler av landet en mer fleksibel og enklere hjemlevering. Allerede i forbindelse med Black Friday og julehandelen kan de selv velge dato for leveransen, og perioden der pakken leveres reduseres fra fire til én time.
Forutsigbarhet og fleksibilitet er viktig for de som handler på nettet. En digital tjeneste via Posten-appen bidrar til det. Nå slipper kundene å være hjemme opp til fire timer for å vente på pakken. Leveringsvinduet reduseres til én time. Samtidig kan mottakeren følge pakken i sanntid underveis, og kunden kan se hvilken plass man har i køen før pakken blir levert på døren.
Om det likevel ikke passer å være hjemme, kan mottakeren enkelt velge å få pakken levert en annen dag, eller at pakken skal settes igjen ved døren eller et annet sted som kunden selv bestemmer.
Tjenesten rulles nå ut i Stor-Oslo inkludert Follo, Trondheims-området, Stavanger, Sandnes og i Bergenregionen. Målet er at den skal være på plass i alle disse områdene før Black Friday og juletrafikken.
– Vi er sikre på at dette blir en tjeneste både nettbutikkene og deres kunder vil like. Når tjenesten nå lanseres i Oslo vil all hjemkjøring av netthandelspakker i sentrum skje med fossilfrie kjøretøy, sier konserndirektør Per Öhagen i Posten.