Lindex rapporterer om rekordsalg

lindex

Fredag presenterete Lindex sin delårsrapport for første halvår og andre kvartal av 2022 og rapporterer rekorder i både driftsresultat og salg.

Lindex’ driftsresultat for første halvdel av 2022 økte med 264 MSEK og utgjorde 426 MSEK, en økning på 163 % sammenlignet med samme periode i fjor og seks ganger høyere sammenlignet med 2019 (162 MSEK 2021, 65 MSEK 2019). Driftsresultat for andre kvartal økte med 82 MSEK og utgjorde 390 MSEK, en økning på 27 % sammenlignet med samme periode i fjor og 98 % sammenlignet med 2019 (308 MSEK 2021, 197 MSEK 2019).

Les også:  foodora nær doblet omsetningen i 2021

– Vi når nye rekordnivåer og rapporterer et sterkt forbedret resultat og en kraftig økning i salget for både første halvår og andre kvartal. Driftsresultatet vårt for de siste tolv månedene har nådd en ny rekord med 954 MSEK og et salg på 6,9 BSEK. Den gode salgsveksten i våre fysiske butikker fortsetter samtidig som vi opprettholder et høyt nivå av digitale salg. Det er et godt bevis på styrke, på at kundene våre setter pris på tilbudet vårt og at vi er tilgjengelige der de ønsker å møte oss”, sier CEO Susanne Ehnbåge.

Les også:  Norwegian med sterk trafikkvekst i juli

Lindex’ salg i det første halvåret økte med 25,2 % i lokale valutaer, og med 27,9 i SEK. Salget i andre kvartal økte med 18,2 % i lokale valutaer og med 20,0 % i SEK. Sammenlignet med samme periode i 2019, før pandemien, økte salget i andre kvartal med 21,9 % i lokale valutaer, og Lindex kan vise til bedre salgsvekst enn markedet for alle de nordiske salgslandene.

Lindex’ salg i fysiske butikker økte i første halvår med 31,8 % og med 23,1 % i kvartalet sammenlignet med samme periode i fjor. Moteselskapets digitale salg økte i første halvår med 2,3% og gikk ned med 3,0 % i kvartalet. Totalt utgjorde det digitale salget i andre kvartal 15,9 % av Lindex’ totale salg.

Les også:  Flyr: Fulle fly og passasjerrekord i juli

– Med vårt fantastiske sortiment, sterke merkevaretilbud og våre ansattes store kundefokus har lojalitetsprogrammet More at Lindex hatt en sterk vekst og utvikling, noe vi ser på som en flott mulighet til å fortsette å bygge langsiktige relasjoner med kundene våre, sier Susanne Ehnbåge.

Please follow and like us:
Pin Share

Anbefalt for deg

Om skribenten: Redaksjonen

Redaksjonen i Bodøposten.no består av 8 skribenter. Redaksjonen publiserer nyheter skrevet av redaksjonen, leserne eller tilknyttede pressetjenester.