Johannes Høsflot Klæbo skal bidra til mer dyrevelferd

norsk kylling

Johannes Høsflot Klæbo har signert en ny sponsoravtale med Norsk Kylling AS. Samarbeidet skal bidra til at flere velger dyrevelferd når de kjøper kylling.

– Jeg har lyst til å bruke posisjonen min til å snakke om dyrevelferd. Kylling er en stor del av kostholdet mitt, derfor vil jeg bidra til at flere velger produktene som har dokumentert bedre dyrevelferd, sier Johannes Høsflot Klæbo.

Skal få flere til å velge dyrevelferd
Avtalen mellom partene er på to år og går til og med sesongen 2024/2025. Dette er den andre avtalen Klæbo inngår med et selskap som er del av Reitan Retail. Fra før har Klæbo en samarbeidsavtale med Uno-X. 

Les også:  Nå får Mo i Rana hurtiglevering for første gang

Påtroppende administrerende direktør i Norsk Kylling, Hilde Talseth, er glad for at Johannes Høsflot Klæbo ønsker å bruke posisjonen sin til å snakke om kylling.

– Norsk Kylling er veldig glade for å samarbeide med en verdidrevet idrettsutøver som Johannes. Vi tror han har kraft til å inspirere flere til å velge dyrevelferd når de kjøper kylling, og synliggjøre hvordan ansvarlige og enkle valg i hverdagen utgjør en forskjell. 

Blant merkevarene til Norsk Kylling er Solvinge og Stange, som kun selges på REMA 1000.

Les også:  – Coop selger turbokylling mot medlemmenes ønske

– I media den siste tiden har det vært mye oppmerksomhet om dyrevelferd. Når det er så store forskjeller i dyrevelferden til saktevoksende og hurtigvoksende kyllingtyper, har jeg lyst til å bruke posisjonen min til å inspirere flere til å ta mer bevisste valg når de velger kylling, sier Johannes Høsflot Klæbo.

Norsk Kylling samarbeider med 134 bønder i Midt-Norge, og har blitt en av verdens mest bærekraftige produsenter av kylling. I 2018 var selskapet det første i Norge til å gå over til en mer saktevoksende kyllingtype, og i 2022 var Norsk Kylling den første industrielle produsenten i verden til å legge om hele produksjonen til den internasjonale dyrevelferdsstandarden European Chicken Commitment (ECC). 

Les også:  Årets sommernyheter fra TINE i Bodø-butikkene

Talseth forteller at muligheten til å lære av hverandre også har vært en viktig faktor for Norsk Kylling. 

– Om du skal lykkes som toppidrettsutøver, eller for å nå visjonen om å bli verdens beste næringsmiddelverdikjede, må du jobbe målrettet, verdibasert og strukturert. Her har vi mye til felles, og en gjensidig mulighet til å lære av og inspirere hverandre, sier hun. 

Please follow and like us:
Pin Share

Anbefalt for deg

Om skribenten: Redaksjonen

Redaksjonen i Bodøposten.no består av 8 skribenter. Redaksjonen publiserer nyheter skrevet av redaksjonen, leserne eller tilknyttede pressetjenester.