Ny norsk app skal forandre serveringsbransjen

kaffe kafe

Skogen Coin tester i samarbeid med Skogen Restaurant ut en ny app i forbindelse med julemat-aften på Skogen restaurant den 8. desember. Adrian Auke i Skogen Coin forteller at appen vil forandre hverdagen til de ansatte og gjester i serveringsbransjen.


– Alle har vel vært på en restaurant der servitøren stresser, og ikke får med seg alt på bestillingen eller at det er noe feil med bestillingen. Med vår app så kan vi eliminere dette og heller frigjøre tid for servitøren til å faktisk snakke med kundene. Vi vil forandre verden når det gjelder handel og servicenæring, sier Adrian Auke.

Les også:  - Lær grensehandelspolitikk av Danmark!

– Vi har arbeidet sammen med Skogen Joy og Trestokkfestivalen, og hentet inn erfaringer fra andre arrangementer, og det er det samme overalt. Det tar for langt tid for gjestene å bestille, betale og å få utlevert varene, forteller Auke.

Om man har 100 gjester i kø som ikke får bestilt når de ønsker, så er det tapte penger for arrangøren. I tillegg til at det blir en dårlig opplevelse for gjesten som igjen skaper dårlig stemning.

Appen Skogen Coin utvikler vil forandre bestillingspunktet fra kasse eller servitør og over til gjestens egen mobiltelefon. Her kan gjesten bli plassert ved et bord, få en meny, og deretter sitte i fred og ro med bestilling på sin egen telefon. Betalingen blir også foretatt når bestillingen legges inn, slik at man slipper eventuell problemer med dette også.

Les også:  Advarer mot å bruke brannteppe på fettbrann

Henning Myrer, daglig leder i Skogen Restaurant, forteller at dette er et spennende prosjekt å være med i, og at dette vil gjøre en kveld i restauranten enklere for de ansatte på jobb.

– Nå vil de ansatte få opp på en skjerm hvem som har bestilt hva, og deretter kunne produsere og levere produktet kjappere, sier Henning Myrer.

Barsamtalen over disk vil heller ikke bli borte mener han:

Les også:  Slik bli juleribbe-middagen perfekt

– Nei, selv om bestillingen gjøres via appen så kan man bestille ved bardisken. Bartenderen slipper nå å tenke på hvem som var først, eller ha mange bestillinger i hodet samtidig. Alt står på skjermen kronologisk, så det er bare å produsere det som er bestilt, før man leverer ut produktet. Man vil fortsatt kunne ta en prat med bartenderen eller servitøren for anbefalinger før man legger inn bestillingen på appen.


Anbefalt for deg

Om skribenten: Redaksjonen

Redaksjonen i Bodøposten.no består av 8 skribenter. Redaksjonen publiserer nyheter skrevet av redaksjonen, leserne eller tilknyttede pressetjenester.