Matbutikker og bedrifter over hele landet har tatt opp kampen om hvem som skaper mest matglede for kundene sine. Vinnerne i de prestisjetunge konkurransene Årets Matgledebedrift og Årets Matgledebutikk er endelig klare!... Les mer »
Investeringsselskapet Jotunfjell Partners har inngått avtale med bostyrer og hovedkreditor om å overta driften i Cosmetic Group som begjærte oppbud mandag 21. oktober. Over 1000 ansatte i 230 butikker over hele landet... Les mer »
Styret i Cosmetic Group AS, som eier og driver de to kosmetikkjedene VITA og Loco, har innlevert konkursbegjæring til Oslo Byfogdembete. Varehandelen i Norge er i rask endring, og kosmetikkjedene VITA og... Les mer »
Regjeringen skal ta stilling til om det skal innføres restriksjoner på hvor store forskjeller det kan være i dagligvarekjedenes innkjøpspriser. En ny arbeidsgruppe ser nærmere på hvilke virkninger slike restriksjoner kan ha.... Les mer »
Tall fra SSB viser at matvareprisene gikk ned med 0,6 prosent fra august til september. Matvareprisene bidrar fortsatt til å dra ned det generelle prisnivået. Fra september 2018 til september 2019 økte... Les mer »
Dersom EFTAs overvåkningsorgan ESA finner at økningene fra 2017 er ulovlige, er risikoen stor for at flere norske mat- og drikkeprodusenter må betale avgift ti år tilbake i tid for produkter norske... Les mer »
Avgifts-hoppet fra 2018 videreføres i statsbudsjettet. – Dette statsbudsjettet sponser svenske handelsmenn, og norske drikkeprodusenter betaler prisen. Slik reagerer direktør i Bryggeri- og drikkevareforeningen (BROD), Erlend Vagnild Fuglum, når han ser at... Les mer »
Ellos viser høstens trender sammen med artisten Loreen i en ny kampanje. Som en del av kampanjen har Loreen tolket Ellos’ låt «Walk With Me» med budskapet om å omfavne mangfold og... Les mer »
Ferske tall viser at kjøpsprosessen fortsatt er vrien for forbrukeren – totalt gir dette forhandlerne en inntektsmulighet på 205,2 milliarder NOK i Norden. Adyens rapport Retailbarometeret følger utviklingen av den nordiske, europeiske og... Les mer »
En ny undersøkelse gjennomført av Økologisk Norge viser at det er viktigere for øko-bevisste forbrukere at frukt og grønnsaker er økologiske enn at de er produsert i Norge. – Resultatet av det er økt... Les mer »