Circle K, Peppes-Restaurants og Scandza annonserer i dag at de gjør hele Norges favorittrett enda mer tilgjengelig. Gjennom samarbeidet med Circle K øker antall utsalgssteder for Peppes Pizza fra 81 til over 300 over hele Norge.
I år er det nøyaktig femti år siden den første Peppes-pizzaen ble solgt i Norge. Siden har pizza vokst til å bli den retten folk flest spiser oftest til middag, ifølge undersøkelsen «Norske Spisefakta 2020».
Circle K, Scandza og Peppes-eier Umoe Restaurants har inngått et samarbeid for å gi enda flere nordmenn muligheten til å kjøpe favorittpizzaen sin hos den nærmeste, lokale stasjonen. Samarbeidet har fått navnet «Peppes On-The-Go!» og innebærer at du fra 29. september kan kjøpe Peppes Pizza,spesialutviklet for convenience-kanalen, på over 230 av Circle K sine stasjoner, enten som porsjonspizza eller for å ta med deg hjem.
Kategori- og markedsdirektør i Circle K Norge, Ann Helen Våge, sier at dette er et naturlig steg for å tilpasse seg de raske forbrukerendringene og gjøre hverdagen enklere for kunden.
– Dette har vi sett frem til, og vi er stolte over å få være med på å gjøre Peppes-smaken enda mer tilgjengelig gjennom vår tilstedeværelse lokalt og gjennom vår nye løsning for forhåndsbestilling av mat.
Pizzaene kan både nytes i kafeen på stasjonen, eller bestilles effektivt som en takeaway-pizza gjennom Circle K sin helt nye «Click & Collect»-løsning som nå blir tilgjengelig på ca. 250 Circle K-stasjoner samtidig med Peppes Pizza On-The-Go-utrullingen.
– Dette er en viktig del av vår storsatsning på mat, enten du trenger energipåfyll på farten, eller ønsker å spise i kafeen vår. Med «Click & Collect» kan du bestille pizza på vei hjem fra jobben eller hytta og plukke den opp på en av våre stasjoner i ditt nabolag, sier Ann Helen Våge.
Peppes Pizza On-The-Go er en ny type Peppes pizza spesielt tilpasset salg som varm over disk hos Circle K. Pizzaene er et resultat av et produktutviklingssamarbeid mellom Umoe Restaurants, Circle K og Scandza.
Marianne Lund, administrerende direktør for Peppes Pizza, som er den største pizzarestaurant-kjeden i Norge, forklarer at økt tilgjengelighet har vært et viktig fokus ved inngåelsen av samarbeidet.
– Vår misjon er «matglede til folket, uansett situasjon». Vårt samarbeid med Circle K gjør at vi nå når ut til enda flere med vår unike smak. Vi ønsker at Peppes alltid skal være et alternativ, enten når du skal spise ute, bestille hjem, lage pizza hjemme, steke frossenpizza eller om du er ute på farten, sier Marianne Lund, adm. direktør hos Peppes Pizza.
Inger Lise Eliassen, markedsdirektør i Scandza AS som eier en rekke sterke norske merkevarer, er tydelig på at norske råvarer er en viktig del av nysatsingen.
– Alle Peppes-variantene på Circle K har den fyldige bunnen med sprø skorpe som er myk inni, og med den distinkte, originale og superhemmelige Peppes-sausen, uendret siden 1970. Osten er en spesiallaget blanding fra Synnøve Finden i Alvdal. På Circle K toppes pizzaene med klassiske ingredienser av norske råvarer som skinke, pepperoni eller med kombinasjonen skinke, pepperoni og kjøttboller. Peppes berømte rømmedressing i beger eller porsjonspose hører også med for en komplett pizza hos Circle K, sier Inger Lise Eliassen.
Ann Helen Våge sier at samarbeidet er et nytt steg for å møte kundenes ønsker og behov.
– Våre stasjoner er jevnt fordelt over hele landet, og det er viktig for oss å kunne tilby det forbrukerne ønsker seg. Dette innebærer blant annet at vi skal ha et godt og variert utvalg av måltidsløsninger gjennom dagen. Med Peppes Pizza og Click & Collect utvider vi sortimentet med en rask, effektiv og god middagsløsning som kan nytes i kafeen på Circle K, på veien eller hjemme i egen stue. Vi vil legge til rette for at våre stasjoner skal bli et attraktivt sosialt samlingspunkt både for lokalbefolkningen og for de som er på gjennomreise, sier hun.