Get-kunder har mistet TV 2s kanaler

iphone

Det er brudd i forhandlingene mellom Telia/Get og TV 2. Det betyr at 480.000 Get-kunder ikke lenger har tilgang til TV 2s kanaler. TV 2 mener Telia/Get styrte bevisst mot et brudd.

– Det er helt tydelig at svenske Telia aldri var interessert i å bli enig med TV 2. Telia har gitt oss tre tilbud i forhandlingene, alle ligger under det de betaler i dag, og Telia har allerede den laveste prisen i markedet. Vi har aldri noen gang opplevd at en distributør starter en forhandling med å tilby oss vesentlig mindre. Det er jo ikke sånn at Gets TV-pakke har blitt billigere, sier Olav T. Sandnes, sjefredaktør og administrerende direktør i TV 2.

Les også:  Gir 250 millioner til reiselivsnæringen

TV 2 fikk det siste tilbudet fra Telia 20 minutter før midnatt, men ventet ikke på svar fra TV 2 før de stengte kanalene. Sandnes mener denne fremgangsmåten viser at Telia styrte mot et brudd. Det er bare tre måneder siden TVNorge og Discovery gikk i svart etter forhandlinger med Telia/GET.

– Det kan virke som dette er Telias måte å vise muskler på. Vi må konstatere at Get har blitt noe annet etter at svenske Telia tok over. Bruddet var uunngåelig. Vi er lei oss på vegne av alle seerne som er en uskyldig tredjepart i dette, sier Sandnes. 

Les også:  Lukter gull: Glimt vant 0-4 borte mot Odd

– TV 2 skal finansiere det norske innholdet og nyhetene våre, og i tillegg har vi tidenes sportstilbud på TV 2. Telia kan ikke forvente å være gratispassasjer, og betale mye mindre enn alle andre. Journalistikk koster. Norske programmer koster. Mediene er under et sterkt press nå i lys av den ekstraordinære situasjonen med korona. I sommer er både EM i Fotball og Tour de France utsatt. Dette mener vi at Telia nå faktisk har utnyttet, avslutter Sandnes.

Anbefalt for deg

Om skribenten: Redaksjonen

Redaksjonen i Bodøposten.no består av 8 skribenter. Redaksjonen publiserer nyheter skrevet av redaksjonen, leserne eller tilknyttede pressetjenester.