Årets NRK TV-aksjonen går til Redd Barna og deres arbeid for barn som er rammet av krig og konflikt.
– Det er med stor glede at Kavlifondet igjen er med og bidrar til NRK TV-aksjonen, sier påtroppende daglig leder i Kavlifondet, Ingrid Paasche.
Kavlifondet eier og deler ut hele overskuddet fra Kavli og Q-Meieriene, til gode formål. I år går altså en kvart million av dette til Redd Barna i årets TV-aksjon.
Denne uken deltok både direktør for kvalitet, innovasjon og produktutvikling i Kavli, Annette Waage Jung, og Ingrid Paasche på ringedugnaden for næringslivet i Bergen hvor de sammen overrakk gavesjekken på 250 000 kroner.
– Det er veldig spesielt og meningsfullt å vite at hver gang du går på jobb, så er du med på å skape verdier til gode formål. Vi i Kavli og Q er svært stolte og glade for å kunne bidra til det viktige arbeidet Redd Barna gjør, sier Annette Waage Jung.
Ingrid Paasche påpeker at det dessverre er et stort og udekket behov for Redd Barnas arbeid i verden i dag.
– Årets TV-aksjon avholdes mot et trist bakteppe hvor stadig flere barn og unge rammes av de voksnes krig og konflikt i flere deler av verden. Redd Barna er der for de barna som trenger det aller mest. Støtten til deres arbeid oppleves som en svært meningsfull bruk av de verdiene vi har skapt, sier Paasche.
– Vi er også glade for at Redd Barna skal bruke midlene på barn som har flyktet fra krig og konflikt til Norge. Kavlifondet støtter også barn og unge både her hjemme, og ute i verden, legger hun til.