Burger King samarbeider med Call of Duty og lanserer innhold in-game. Det nye samarbeidet gir Burger Kings gjester på City Nord i Bodø tilgang til et Operator Skin i spillet og én time med 2XP ved kjøp av en Whopper (gjelder ikke Whopper Junior).
Burger King kunngjør samarbeidet med den verdenskjente spillserien Call of Duty i anledning årets største lansering, Call of Duty: Modern Warfare II. Gjennom samarbeidet vil Burger Kings gjester få en kode ved kjøp av en Whopper (gjelder ikke Whopper Junior). Denne koden låser opp et gratis BK Operator Skin og én times dobbel XP (2XP) for Call of Duty: Modern Warfare II.
Operator Skin-et er dekorert med logoen til «Burger Town», en fiktiv hurtigmatkjede som dukker opp i flere Call of Duty-spill. For hvert kjøp av en Whopper, kan en times dobbel XP (2XP) løses inn i opptil 40 timer per spiller.
Kampanjen er tilgjengelig i alle restauranter i Norge fra onsdag 26. oktober. I tillegg planlegges det et arrangement på en Burger King-restaurant i Oslo senere i høst.
– Mange av gjestene våre er ivrige gamere. Ved å gi dem Call of Duty-belønninger, møter vi gjestene våre in game, og tar del i det de virkelig brenner for. Vi synes det er gøy å samarbeide med Call of Duty for å gi gjestene våre belønninger i spillet, sier Iwo Zakowski, Head of Global Brand Marketing i Burger King.
– Vi er utrolig glade for å samarbeide med Burger King for å feire lanseringen av Modern Warfare II sammen. Nå samles merkevarene våre i et tilbud som fansen vår vil elske, og jeg ser frem til å se spillere i BK Operator-skin gjennom lanseringshelgen, sier William Gahagan, Director of Global Partnerships i Activision.