ANNONSE: Husk å markedsføre din bedrift lokalt

Alle som eier eller jobber i en bedrift vet hvor viktig det er med god markedsføring. Dette kan skje på mange måter, og kommer helt an på hva budskapet ditt er, og hvor du ønsker å markere deg. Det er generelt viktig å skape et sterkt og gjennomført konsept, der kunder ser på deg som profesjonell og pålitelig. Det er mye som kan styrke det, og lokal markedsføring kan gjøres svært enkelt.

Målet med enhver markedsføringsstrategi er å spre et budskap, gjøre bedriften gjenkjennelig og la kundene bli kjent med deg, selv om de ikke er kjent med konseptet i forveien.

Skap et godt førsteinntrykk

Vi vet alle hvor viktig det er med et godt førsteinntrykk, og det har mye å si for hvordan noen vil oppfatte deg videre. Fenomenet gjelder ikke bare for mennesker, men også for bedrifter. Hvis en kunde har et godt første møte med deg, vil han eller hun mest sannsynlig spre ordet videre til venner og kjente i byen. En slik markedsføring kalles på engels “Word-of-Mouth», og handler nettopp om å la kunder og andre spre ordet for deg.

Les også:  ANNONSE: Fjernarbeid og teknologi endrer bylivet

En god måte å gi et godt førsteinntrykk på, er ved å ha et gjennomført uttrykk, for eksempel i en butikk. Den bør være ryddig og oversiktlig, samt stå opp til kundenes forventning. De ansatte burde være tydelig markert, og gjerne gå med Pikéskjorter med butikkens navn på. Dette gjør de enkle å gripe fatt i, slik at de slipper forvirringer

Les også:  ANNONSE: Fjernarbeid og teknologi endrer bylivet

La de kjenne deg igjen

Det er viktig å bruke logoen og fargene til bedriften hyppig, men på riktig måte. Et godt eksempel er med flyselskapet Norwegian. De er kjent for sin røde farge, som er gjennomgående på alt fra billetter, flyseter og eksteriør. De er lett gjenkjennelig, og det er ingen tvil om hvem du flyr med når du reiser med dem. Disse prinsippene bør du også huske på, også med lokal markedsføring. Ha gjerne reklamer rundt i byen, finn nyttige produkter å ha logoen deres på og bruk kjenningsfargene. Jo mer innbyggerne i byen ser logoen, jo lettere er den å huske, og det er større sannsynlighet for at de velger dere neste gang.

Les også:  ANNONSE: Fjernarbeid og teknologi endrer bylivet

Det er mange gode grunner til å handle lokalt, og det er viktig å leve opp til forventningene, og ikke minst bli sett av kundene. Det finnes flere måter å spre budskapet ditt på, som i siste ende vil gange din virksomhet stort.

Please follow and like us:
Pin Share

Anbefalt for deg

Om skribenten: Redaksjonen

Redaksjonen i Bodøposten.no består av 8 skribenter. Redaksjonen publiserer nyheter skrevet av redaksjonen, leserne eller tilknyttede pressetjenester.