Altibox-partnerne: 10 år med Norges mest fornøyde kunder!

signal

En ny kundeundersøkelse har nå kåret Altibox som vinner av Norges mest tilfredse bredbånds-og tv-kunder – for 10. året på rad!

– Vi er stolte og ydmyke over å komme øverst på EPSI undersøkelsen for 2019. Vi jobber knallhardt hver dag for å gjøre kundene våre fornøyd, vi vet vi ikke lykkes 100% hver eneste gang, men vi strekker oss så langt vi kan hele tiden, sier Salg- og Markedsdirektør Inge Steensen hos Signal Bredbånd AS.

Mandag 28. oktober ble det trippelseier for Altibox, som går seirende ut av samtlige kategorier: Bredbånd privat, bredbånd bedrift og digital-tv privat. Det ble offentliggjort da det uavhengige analysebyrået EPSI Rating Norge la frem resultatene fra sin undersøkelse av kundetilfredshet og lojalitet i telekombransjen.  

Les også:  PODCAST: Intervju med Riccardo Malandrino fra Bodø

– Det å kunne beholde denne plasseringen i en bransje med såpass tøff konkurranse, er imponerende. Altibox med partnerne har en bredbåndsløsning som i større grad enn konkurrentene klarer å levere en stabil og god internettoppkobling, sier daglig leder Fredrik Høst i EPSI Rating Norge. 

Altibox leverer tjenester til Signal Bredbånd AS og en rekke andre lokale leverandører som blir målt av kundene i denne undersøkelsen.

– Fremtidsrettet fokus på fiber, i kombinasjon med at tv-løsningen også har ligget noen hestehoder foran konkurrentene, gjør at Altibox fremstår som mer innovative, mer nytenkende, og sannsynligvis et mer riktig sted å være kunde. Partnerne bidrar også til at man er nærmere kundene, i hvert fall om man sammenligner med Telenor eller Get, sier Høst.

Les også:  Nå lanseres Uber i Bodø!


– Etterspørselen på fiber og våre tjenester er stor, vi jobber på spreng for å kunne levere til flest mulige kunder. Etterhvert som vinteren kommer og telen kommer i bakken blir det gravestopp og vi får en pust i bakken til å planlegge hvilke felt vi skal gå på til neste år. Det er hardt arbeid å levere fiber og mye som skal klaffe for at alt går i boks. Konkurransen er økende, men vi er såpass sikre på at våre tjenester er så bra at de kan sammenlignes med hvem som helst, dette beviser også årets EPSI undersøkelse. Vi har i år også tatt grep for å gjøre kundenes Wifi-opplevelse i hjemmet bedre, gjennom en avtale med Google som optimaliserer Wifi-nettet hjemme hos kundene, sier Inge Steensen.

Les også:  PODCAST: Intervju med Riccardo Malandrino fra Bodø

I år ga Altibox-kundene en score på 69,6 poeng på tv, 68,6 poeng på bredbånd og 74 poeng på bredbånd i bedriftsmarkedet – og sendte dermed partnerskapet til topps i samtlige kategorier.

–Verdensmester er ikke noe du er, det er noe du skal bli eller har vært. Vi skal kjempe videre for å fortsatt ha fornøyde kunder, dette må gjøres hver eneste dag, hele året gjennom. Vi er ydmyke for å havne øverst på pallen i denne undersøkelsen, men det er også en forpliktelse ovenfor kundene våre at vi skal gjøre så godt vi kan, sier Inge Steensen hos Signal Bredbånd.

Please follow and like us:
Pin Share

Anbefalt for deg

Om skribenten: Redaksjonen

Redaksjonen i Bodøposten.no består av 8 skribenter. Redaksjonen publiserer nyheter skrevet av redaksjonen, leserne eller tilknyttede pressetjenester.