Vinsalg til nye høyder for Arcus

mat alkohol

Forbrukerinnsikt, høy kvalitet og forbedret vinportefølje øker Arcus ‘vinsalg. Markedsandelen for vin har vokst hver eneste måned de siste 12 månedene. I juli var veksten tre ganger mer enn resten av markedet.


I slutten av juli var Arcus ‘markedsandel for årets første syv måneder 16,2 prosent, mot 15,2 prosent for et år siden.

– Vi har styrket vår innsats for våre sterke merkevarer. Disse vinene sendes til Arcus i Norge og fylles her på flasker og kartonger. Dette gir friskere viner og sparer miljøet for unødvendige utslipp under transport. Forbrukerne vet at de får god kvalitet og gjør et trygt kjøp, sier Eirik Andersen, konserndirektør Vin Norge. Eksempler inkluderer Falling Feather, Norges mest populære rødvin, vekstvinneren Ruby Zin og den klassiske Zanni Valpolicella.

Les også:  Kid Interiør kåret til "Årets kjede 2019"

Arcus har økt innovasjonstakten og lyktes med flere nye merker, for eksempel CAMP, den organiske rødvinen med depositum. I tillegg har det vært god vekst i byråsporteføljen.

– Vår produktportefølje er i stadig endring. Hva nordmenn liker å drikke endres sakte men sikkert. Vi drikker mer hvitvin, rosévin og musserende nå enn for noen år siden, sier Andersen.

Tett samarbeid med alle våre produsenter og produsenter er veldig viktig for oss. Arcus ønsker å være en foretrukket partner for anerkjente vingårder over hele verden.

Les også:  SAS vant avtalen med Forsvaret

– Vi tilbyr tilpassede løsninger og vi har et langsiktig fokus. Dette skaper lønnsom vekst for begge parter, sier Eirik Andersen.


Anbefalt for deg

Om skribenten: Redaksjonen

Redaksjonen i Bodøposten.no består av 8 skribenter. Redaksjonen publiserer nyheter skrevet av redaksjonen, leserne eller tilknyttede pressetjenester.