Telenor lanserer fordelsabonnementet Yng Goodies

telenor

Unge bruker mer data enn noensinne. Samtidig stiller de høye krav til at mobilabonnementet skal være rimelig, fleksibelt og tilpasset deres eget behov. Nå lanserer Telenor et nytt mobilabonnement som vektlegger individualitet og personlige fordeler.


– I altfor lang tid har telebransjen vært preget av faste mobilabonnementer. Du betaler en fast pris og mottar en viss mengde data, SMS og ringeminutter. Vi mener at bransjen er moden for utvikling, og lanserer nå et helt nytt konsept i det norske markedet, sier Bjørn Ivar Moen, fungerende leder i Telenor Norge.

Vektlegger individuelle fordeler
Yng er et mobilabonnement for de mellom 18-28 år, og ifølge nye tall fra Telenors mobilnett har nettopp denne målgruppens dataforbruk økt med hele 33 prosent på kun ett år. Som avanserte mobilbrukere stiller denne kundegruppen spesielt høye krav. Produktet de kjøper skal helst være tilpasset dem, ikke motsatt. Ved å lansere Yng Goodies tilbyr Telenor nå et mobilabonnementet som vektlegger den enkeltes preferanser.

Les også:  Sterk økning i norske patentsøknader til Europa

– Det som er unikt med dette abonnementet er at det er en gavepakke fylt med unike fordeler. Kundene vil nå få ekstra frihet, og de får muligheten til å velge og vrake blant et stort utvalg «goodies». Med Yng Goodies får kundene noe mer enn et rent mobilabonnement, sier Erik Getz Skotvedt, som leder Yng i Telenor Norge.

Gir tilgang til eksterne partnere
Dagens unge er stadig på farten og alltid tilkoblet. De er oppvokst med teknologi og er nær sagt kirurgisk festet til mobilen. Samtidig har de høye krav og ønsker produkter tilpasset eget forbruk. For å tilby kundene mer enn det man vanligvis forbinder med et mobilabonnement, vier Telenor nå plass til eksterne partnere for aller første gang.

Les også:  Samarbeidskontroll av næringslivet med positivt resultat

– Ved å samarbeide tett med ulike partnere har vi klart å utvide tilbudet vårt og gitt eksterne aktører plass i vårt eget univers. Dette er helt nytt i markedet, og vi tror at dette vil gi ekstra verdi for kundene. Vi starter i første omgang med å inkludere VG og Hold Norge Rent i mobilabonnementet, men vil på sikt utvide antallet «goodies» til å gjelde flere eksterne partnere, sier Getz Skotvedt.

Les også:  Nå kan mobilabonnementet ditt gjøre Norge renere

Disse fordelene finner du i Yng Goodies
For å appellere til et bredt spekter av preferanser har Telenor inkludert en portefølje bestående av tolv fordeler i abonnementet Yng Goodies. Kundene kan selv velge hvilke goder de foretrekker. Jo mer data kunden kjøper, desto flere goder får man tilgang til.

– I Yng Goodies kan du eksempelvis velge Data Boost og få 12 timer fri databruk. Leser du mye nyheter, kan du få full tilgang til VG+. Hvis du er opptatt av klima- og miljø, kan du velge en «goodie» hvor Telenor donerer 300 kr til miljøorganisasjonen Hold Norge Rent på dine vegne. Fordelene er mange og dette er bare begynnelsen, sier Getz Skotvedt.


Anbefalt for deg

Om skribenten: Redaksjonen

Redaksjonen i Bodøposten.no består av 8 skribenter. Redaksjonen publiserer nyheter skrevet av redaksjonen, leserne eller tilknyttede pressetjenester.