kosmetikk

Kjøper opp VITA og Loco

Investeringsselskapet Jotunfjell Partners har inngått avtale med bostyrer og hovedkreditor om å overta driften i Cosmetic Group som begjærte oppbud mandag 21. oktober. Over 1000 ansatte i 230 butikker over hele landet... Les mer »
kosmetikk

Vita og Loco konkurs

Styret i Cosmetic Group AS, som eier og driver de to kosmetikkjedene VITA og Loco, har innlevert konkursbegjæring til Oslo Byfogdembete. Varehandelen i Norge er i rask endring, og kosmetikkjedene VITA og... Les mer »
nfd

Ny arbeidsgruppe ser på prisdiskriminering i dagligvarebransjen

Regjeringen skal ta stilling til om det skal innføres restriksjoner på hvor store forskjeller det kan være i dagligvarekjedenes innkjøpspriser. En ny arbeidsgruppe ser nærmere på hvilke virkninger slike restriksjoner kan ha.... Les mer »
virke matpris

Nok en nedgang i matprisene

Tall fra SSB viser at matvareprisene gikk ned med 0,6 prosent fra august til september. Matvareprisene bidrar fortsatt til å dra ned det generelle prisnivået. Fra september 2018 til september 2019 økte... Les mer »
nho

Statsbudsjettet 2020: Uforsvarlig avgiftspolitikk

Dersom EFTAs overvåkningsorgan ESA finner at økningene fra 2017 er ulovlige, er risikoen stor for at flere norske mat- og drikkeprodusenter må betale avgift ti år tilbake i tid for produkter norske... Les mer »
dagligvarer

– Sponser svenske handelsmenn

Avgifts-hoppet fra 2018 videreføres i statsbudsjettet. – Dette statsbudsjettet sponser svenske handelsmenn, og norske drikkeprodusenter betaler prisen. Slik reagerer direktør i Bryggeri- og drikkevareforeningen (BROD), Erlend Vagnild Fuglum, når han ser at... Les mer »
ellos

Ellos lanserer høstkampanje i samarbeid med Loreen

Ellos viser høstens trender sammen med artisten Loreen i en ny kampanje. Som en del av kampanjen har Loreen tolket Ellos’ låt «Walk With Me» med budskapet om å omfavne mangfold og... Les mer »
damesko veske

Nordisk handel taper milliarder på lange køer

Ferske tall viser at kjøpsprosessen fortsatt er vrien for forbrukeren – totalt gir dette forhandlerne en inntektsmulighet på 205,2 milliarder NOK i Norden. Adyens rapport Retailbarometeret følger utviklingen av den nordiske, europeiske og... Les mer »
matbutikk

Velger heller økologisk enn kortreist mat

En ny undersøkelse gjennomført av Økologisk Norge viser at det er viktigere for øko-bevisste forbrukere at frukt og grønnsaker er økologiske enn at de er produsert i Norge. – Resultatet av det er økt... Les mer »
laks

Selger mer fisk i butikkene

Volumutviklingen på fisk er opp 2,6 prosent, viser ferske tall fra NorgesGruppen sin halvårsrapportering på sunnhet og folkehelse. Det er ikke langt unna målsettingen som NorgesGruppen har satt årlig for salg av... Les mer »