Instabank la i dag frem resultatet for fjerde kvartal 2018. Banken hadde et netto resultat før skatt på 10,4 MNOK i Q4 2018, opp 175 % fra samme kvartal i 2017. Utlånsveksten for kvartalet var 271 MNOK, opp med 20 % fra Q4 2017.
– Med et kontinuerlig fokus på skalering og kostnadseffektivitet er vi godt fornøyd med å øke lønnsomheten samtidig som vi lanserer i et nytt marked, sier Robert Berg Adm. Dir. i Instabank.
Banken opplevde sterk vekst utenfor Norge i 2018 og dekker nå tre markeder med 30 fulltidsansatte fra kontorlokalene på Skøyen i Oslo. Skalerbar geografisk ekspansjon er en sentral del av Instabank sin strategi.
Den 7. desember 2018 ble det også annonsert at Instabanks styre har besluttet å søke svensk bankkonsesjon og banken vurderer også andre domisil alternativer i parallell.
I tillegg til geografisk markedsekspansjon jobber banken kontinuerlig med utviklingen av nye produkter for å øke kundelojalitet og lønnsomhet. Salgsfinansiering fortsetter å være en viktig kanal for banken og bidro til en økning av lånekunder med over 17 % i Q4. Ved utgangen av 2018 hadde Instabank over 30 000 låne- og sparekontokunder.