September er lanseringsmåned i dagligvarebransjen, og Coca-Cola kommer med flere nye drikkevarer.
Blant nyhetene fra selskapet er en iste som også kan varmes opp, og «limited edition» glassflasker med en klar retroprofil.
– Vi ønsker å tilby drikker for enhver anledning, og gi folk stadig flere valgmuligheter. Våre septembernyheter er et godt eksempel på dette, sier Johanna Kosanovic, markedssjef i Coca-Cola Norge.
I løpet av september kommer en ny iste fra Fuze Tea. Den nye varianten har en deilig smak av eple og kanel, og er naturlig søtet med sukker og stevia. I likhet med resten av isteene fra Fuze Tea er også denne med bærekraftige, sertifiserte ingredienser og få kalorier.
Dette er nok den første isteen i Norge som også kan varmes opp, noe som passer godt når dagene blir kaldere ut over høsten og vinteren. Det eneste man må gjøre er å helle den over i en kopp, og varme i mikrobølgeovnen i 60 sekunder.
Fuze Tea Apple & Cinnamon vil komme som 400 ml og 1,25-liters flasker.
Coca-Cola med og uten sukker kommer nå som 1-liters glassflasker i en begrenset periode. Flaskene har et klart retropreg, og byr på en god dose nostalgi – her i landet ble de sist sett på 90-tallet. Det fine designet gjør dem til et passende innslag på bordet under de litt spesielle måltidene – ikke minst når julesesongen er i gang.
I anledning Halloween-sesongen introduserer Coca-Cola en limited edition variant av Fanta. Fanta Dark Orange har sort farge, skummel etikett – og samtidig en deilig smak av blodappelsin. Fanta Dark Orange blir tilgjengelig i ukene rundt Halloween, og kommer som 0,5-liters flasker.