NRK får advarsel fra Medietilsynet etter brudd på reklameregler

medietilsynet

NRK får advarsel fra Medietilsynet etter å ha brutt regelen om nøytral identifisering av sponsor. – Regelen er laget for at seerne skal kunne skille sponsing av redaksjonelt innhold fra tradisjonell reklame, sier Hanne Nistad Sekkelsten, direktør for juridisk og regulatorisk avdeling i Medietilsynet.

NRK identifiserte sponsoren Sto Norge i forbindelse med sendingen av Vasaloppet på NRK1 tidligere i år ved å vise en plakat med sponsorens navn og logo sammen med en stemme som sa «Bærekraftige byggesystemer fra Sto Norge».

Les også:  – Coop selger turbokylling mot medlemmenes ønske

Les hele saken her.

Please follow and like us:
Pin Share

Anbefalt for deg

Om skribenten: Redaksjonen

Redaksjonen i Bodøposten.no består av 8 skribenter. Redaksjonen publiserer nyheter skrevet av redaksjonen, leserne eller tilknyttede pressetjenester.