SodaStreams norske forbrukere blir de første i verden som kan nyte sine favorittsmaker fra Pepsi hjemme. Fra uke 45 vil smakene Pepsi, Pepsi Max, 7-up, 7-up free og Mirinda være tilgjengelig i butikkene.
Den ledende kullsyremaskinprodusenten SodaStream ble tidligere i år oppkjøpt av PepsiCo og nå skal SodaStreams forbrukere få nyte fordelene. Norge og Sverige blir de første i verden som lanserer fem smaker fra Pepsi.
– Denne lanseringen er en viktig milepæl for SodaStream når det gjelder å kunne tilby forbrukerne flere valgmuligheter når det kommer til drikke, og samtidig ivareta planeten vår. Nå får de som benytter SodaStream muligheten til å nyte sine favorittsmaker fra Pepsi hjemme ved hjelp av en kullsyremaskin fra SodaStream og en gjenbrukbar flaske, sier Eyal Shohat, Chief Executive Officer hos SodaStream.
– Målet vårt er en sterkere vekst for SodaStream, og derfor er vi glade over å ha funnet en måte hvor vi kan utnytte styrkene til både SodaStream og Pepsi på beste måte. Sammen med SodaStream jobber vi mot målet vårt om å redusere bruken av plast og bygge en mer bærekraftig fremtid. Dette er et skritt på veien, sier Jim Andrew, Executive Vice President, SodaStream, Beyond the Bottle, and New Ventures for PepsiCo.
Merkevaren er godt etablert i Norge, hvor hver femte husstand har en kullsyremaskin fra SodaStream hjemme. Nordmenn begrenser forbruket med hele 50 millioner engangsflasker i plast årlig ved å benytte en kullsyremaskin fremfor å kjøpe plastflasker. Lanseringen av de nye smakene fra Pepsi gir nordmenn ytterligere muligheter til å redusere plastforbruket.
Smakene blir tilgjengelige i butikkene hos Tilbords, Jernia, Coop Extra, Coop Obs, Elkjøp og Clas Ohlson.