Hver fjerde nordlending misfornøyd med mobilabonnementet

vipps

1 av 4 nordlendinger beskriver mobilabonnementet sitt som dyrt, komplisert, uoversiktlig eller frustrerende, ifølge en fersk undersøkelse utført av YouGov for Vipps. Men mange orker ikke å bytte.

Selv om misnøyen rundt mobilabonnementer er stor i Nordland, er det flere som oppgir at det er for slitsomt, tidkrevende eller vanskelig å bytte.

– Mye i den nye spørreundersøkelsen vår tyder på at telekombransjen har stort forbedringspotensiale. Flere nordlendinger er misfornøyde med abonnementet sitt, men det er ikke så enkelt å bytte. 4 av 10 nordlendinger føler nemlig at det er vanskelig å sammenligne ulike mobilabonnementer, sier Elisabeth Haug, sjef i nyoppstartede Vipps mobil.

Les også:  1,8 millioner til Trainee Nordland

Det er flere nordlendinger som sliter med mobilabonnementene sine, og mange har ikke en gang kontroll på hva mobilabonnementet sitt faktisk inneholder.

– Det ser ut til at mange nordlendinger er irritert på gigabytepreik og knotete brukeropplevelser. Eksempelvis oppgir 3 av 10 at de rett og slett ikke forstår seg på gigabytes, sier Haug.

I tillegg har mange av nordlendingene flere utfordringer knyttet til mobilregningen.

– Flere har et høyt behov for mobildata, og skulle ønske at de kunne bruke enda mer mobildata enn de gjør i dag. Men mange er også er svært usikre på hvor høy neste mobilregning kommer til å være, påpeker Haug.

Les også:  Slik får du gode skiopplevelser i påskefjellet

Vipps mobil-sjefen mener at mange norske mobiloperatører i dag skaper unødvendige bekymringer og frustrasjon for folk flest.

– Det burde ikke være så komplisert å bruke og å forstå seg på et mobilabonnement. Men i dag blir vi tilbudt en haug med ulike pakker, for deretter å bli overøst med egne mobilabonnement-apper, kompliserte regninger og «data rollover» med tidsbegrensninger, sier Haug og legger til:

Les også:  Ber om relokalisering av 333 Skvadronen til Andøya

– Ifølge undersøkelsen er det ytterst få i Nordland som synes mobilabonnementet sitt engasjerer dem på noen måte, og det synes jeg norske mobiloperatører bør ha som utgangspunkt. Et mobilabonnement trenger ikke tilby uendelig med valgmuligheter og være komplisert. Det bør være enkelt, forutsigbart og gli sømløst inn i hverdagen.

Da mange nordmenn opplever mobilabonnementet sitt som et hverdagsproblem gikk Vipps nylig inn i mobilbransjen for å se om de kunne løse noen av problemene kundene opplever i dag. Løsningen er Vipps mobil, som ligger tilgjengelig for brukerne i appen.

Please follow and like us:
Pin Share

Anbefalt for deg

Om skribenten: Redaksjonen

Redaksjonen i Bodøposten.no består av 8 skribenter. Redaksjonen publiserer nyheter skrevet av redaksjonen, leserne eller tilknyttede pressetjenester.