Førstkommende lørdag skal reklamebransjen hylles og her får du en oversikt over de nominerte sølvfiskene.
Lørdag 3. februar kl. 22:15 går Gullfisken 2023 av stabelen direkte fra Kulturkirken Jacob.
Fjorårets beste reklame skal kåres, og i år har byråene POL og TRY flest nominasjoner med tre hver. Per Høj er nominert to ganger og utover det er Anorak, NORD DDB Oslo, Morgenstern og ANTI nominerte.
Årets programledere er Jan Thomas og Desta Marie Beeder.
– Det å skulle fortelle en historie på 30 sekunder er ingen lett oppgave, og derfor er det ekstra imponerende å se hva bransjen får til, sier Beeder.
Presse som ønsker plass i salen bes kontakte kommunikasjonsansvarlig så snart som mulig.
Dette er alle sølvfiskene:
Januar
Byrå: ANTI
Annonsør: Telenor Mobil Bruk Hue
Film: IRL for Bruk Hue
Februar
Byrå: TRY
Annonsør: DNB
Film: DNB Ungmilliarden
Mars
Byrå: Morgenstern
Annonsør: Finn.no
Film: FInn.no Torget: «Barnevogn»
April
Byrå: Per Høj
Annonsør: Storebrand
Film: Familien
Mai
Byrå: POL
Annonsør: Helsedirektoratet
Film: Psykisk helse – snakk sammen
Juni
Byrå: NORD DDB Oslo
Annonsør: Entur
Film: Entur – Getaway
Juli
Byrå: TRY
Annonsør: IKEA
Film: Liver er ikke en IKEA-katalog
August
Byrå: POL
Annonsør: VY
Film: VT – ved første blikk
September
Byrå: POL
Annonsør: VY
Film: VY – Sammensveiset gjeng
Oktober
Byrå: Anorak
Annonsør: BankID
Film: Glupsk nonne
November
Byrå: TRY
Annonsør: Telia
Film: Deilig er jorden
Desember
Byrå: Per Høj
Annonsør: Smash!
Film: God helg da, dere!
Linjene for avstemming har allerede åpnet, og man stemmer ved å sende SMS med tallet 1-12 til 26700. Tallet er altså nummeret på måneden du vil stemme på. Det koster fem kroner per stemme.