Næringshagene melder seg inn i SMB Norge

bedriftsforbundet

Næringshagene i Norge har i dag meldt seg kollektivt inn i SMB Norge for å formalisere det gode samarbeidet og løfte frem arbeidet for små og mellomstore bedrifter i hele landet.


Næringshagene er et nasjonalt nettverk som bistår bedrifter og fremmer lokal næringsutvikling fra sine 45 kontorer over hele landet. Gjennom samarbeidet vil SMB Norge dermed få en større regional tilstedeværelse enn det man har i dag.

– Vi er svært fornøyd med at Næringshagene har valgt å melde seg kollektivt inn i SMB Norge og ser mange mulige synergier fra dette samarbeidet, sier administrerende direktør Olaf Thommessen i SMB Norge.

Les også:  Statsbudsjett 2020: Fossilfrie byggeplasser blir dyrere

– Næringshagene har nettverk på kryss og tvers over hele landet og en lokal tilstedeværelse som er helt unik. Dette tror jeg at våre medlemsbedrifter også vil ha stor glede av, legger han til.

Næringshagene i Norge vokser hvert år og har i dag rundt 2300 bedrifter i sitt nettverk. De kan vise til svært gode resultater fra bidraget de gir til sine tilknyttede bedrifter.

Les også:  Carlsberg nærmer seg flaske av trefiber

Styreleder Stig Hansen i Næringshagene tror medlemskapet i SMB Norge vil være svært nyttig, både for næringshagene selv og for de tilknyttede bedriftene.

– Næringshagene i Norge gjør allerede en god og viktig jobb, men vi tror at dette samarbeidet vil gjøre oss enda mer synlige enn det vi er i dag.

– Vi ser at SMB Norge vil være en kompletær partner i forhold til det vi tilbyr bedrifter, både i form av politisk påvirkningskraft og medlemsfordeler som juridisk bistand og forsikring, sier Hansen.

Les også:  - Sponser svenske handelsmenn

SMB Norge er den eneste interesseorganisasjonen i Norge som kun jobber for de små og mellomstore virksomhetene. Etter en sterk vekstperiode den siste tiden har forbundet nå rundt 5000 medlemsbedrifter.


Anbefalt for deg

Om skribenten: Redaksjonen

Redaksjonen i Bodøposten.no består av 8 skribenter. Redaksjonen publiserer nyheter skrevet av redaksjonen, leserne eller tilknyttede pressetjenester.