Mester Grønn kåret til «Årets Butikkjede 2018»

mester grønn

Mester Grønn vant den prestisjetunge prisen «Årets Butikkjede 2018» under årets kjøpesenterkonferanse. – Dette er en fantastisk lagseier hvor alle medarbeidere i Mester Grønn har levert, sier en stolt og glad administrerende direktør i Mester Grønn, Erling Ølstad.


Mester Grønn mottok prisen «Årets Butikkjede 2018» under Kjøpesenterkonferansen på Quality Airport Hotel Gardermoen 18. oktober. Prisen deles ut hvert år av bransjeforeningen for kjøpesentrene, Nordic Council of Shopping Centers (NCSC).

Prisen gis til den kjeden som har de mest attraktive butikkene og har gitt kundene de beste handleopplevelsene i året som har gått. Årets finalister i tillegg til Mester Grønn, var Boys of Europe og Specsavers.

Les også:  Snart kommer disse julekartongene i Bodø-butikkene

Juryens begrunnelse
I juryens begrunnelse står det at Mester Grønn gjennom mange år har hatt jevn omsetningsvekst og vist evne til å tilpasse seg et marked i stor endring. Mester Grønn har i stor grad evnet å markedsføre seg til en «top-of-mind»- posisjon hos en stor andel av befolkningen – både via tradisjonelle og mer moderne markedsføringskanaler.

I tillegg til egen markedsføring er kjeden en positiv bidragsyter til sentrenes kampanjer og aktiviteter. De skårer også høyt på tilfredshet hos kundene gjennom fokus på god service og kvalitet.

Les også:  Tidenes eksportmåned for norsk sjømat

Fantastisk lagseier
– Dette er en fantastisk lagseier hvor alle medarbeidere i Mester Grønn har levert, sier en stolt og glad administrerende direktør i Mester Grønn, Erling Ølstad. – Tusen takk til alle 1400 medarbeidere som hver dag møter våre kunder og har gjort denne seieren mulig.

Grundig vurdering ligger bak
Årets nominerte er valgt ut blant en lang rekke butikkjeder i Norge, og det er kjøpesenter-bransjen selv som stemmer frem de ti beste, før en jury nominerer tre og én vinner til slutt kåres.

Les også:  Ti nye næringsklynger skal gi økt verdiskaping og fornyelse i næringslivet

Til grunn for utvelgelsen ligger blant annet service, omsetningsutvikling, deltakelse på sentrenes aktiviteter, butikkenes utforming og grad av fornying, generell markedsføring, intern oppfølging av ansatte og kjedens helhetlige konsept.


Anbefalt for deg

Om skribenten: Redaksjonen

Redaksjonen i Bodøposten.no består av 8 skribenter. Redaksjonen publiserer nyheter skrevet av redaksjonen, leserne eller tilknyttede pressetjenester.