Vesterålingen Karoline hadde ingen lederdrøm – Ble supertalent og avdelingssjef

cirkle k

Karoline Steiro (24) tok alle vakter hun ble tilbudt på Circle K Sortland, men tenkte aldri at hun en dag selv kunne bli leder. Nå er hun avdelingsleder og har nettopp fullført selskapets krevende talentprogram.

– Opplegget har vært veldig bra. Det gjør meg stolt å se hvor mye Circle K satser på sine egne ansatte, og å se hvor mange ildsjeler vi har i selskapet. Jeg har vokst mye på disse to årene, og fått lærdom jeg er evig takknemlig for. Og på toppen av det hele har jeg fått venner for livet, sier Steiro.

Les også:  Vil at Newton-rommene i Nordland skal videreføres

Hun begynte i deltidsstilling på daværende Statoil Sortland tilbake i 2012, og sa ja til alle vakter hun kunne kombinere med skolegang. I 2013 gikk Steiro over i heltidsstilling, og året etter ble hun tilbudt et ettårsvikariat som avdelingsleder. Ved endt vikariat ble lederstillingen gjort permanent.

– Salgssjefen i Nordland oppfordret meg om å søke på talentprogrammet. Det hadde jeg allerede hatt lyst til å gjøre en stund, og det var veldig fint å ha noen som hadde troen på meg og ga meg dytten jeg trengte. Egentlig hadde jeg aldri planer om å bli leder, men jeg tok de sjansene som dukket opp, og det er jeg veldig glad for i dag, sier Steiro.

Les også:  Vil at Newton-rommene i Nordland skal videreføres

Sju av ti talenter blir værende
Daværende Statoil Norge startet opp talentprogrammet i 2004, og siden den gang har det toårige programmet gradvis vokst til å bli en essensiell del av Circle Ks arbeid med medarbeiderutvikling. Nesten 7 av 10 medarbeidere som har vært igjennom programmet jobber fremdeles i selskapet i dag.

– Over to år har Karoline Steiro og de andre talentene lært alt om stasjonsøkonomi, personaladministrasjon og salgsledelse. Utdanningen er lagt opp med både teoretisk innføring og praktiske demonstrasjoner, sier Lene Foldvik, ansvarlig for opplæring i Circle K Norge.

Les også:  Vil at Newton-rommene i Nordland skal videreføres

Hun forteller at stasjoner som drives av tidligere deltakere på talentprogrammet jevnt over gjør det bedre enn andre stasjoner i Circle K.

– Vi ser at dette har en positiv smitteeffekt, der de ansatte på «talentstasjonene» scorer høyt på trivsel og engasjement. Disse stasjonene ligger som regel også blant de beste når det kommer til mersalg og ulike salgskampanjer, sier Foldvik.

Please follow and like us:
Pin Share

Anbefalt for deg

Om skribenten: Redaksjonen

Redaksjonen i Bodøposten.no består av 8 skribenter. Redaksjonen publiserer nyheter skrevet av redaksjonen, leserne eller tilknyttede pressetjenester.