Ferske tall viser at nesten 30 prosent av oss har redusert shoppingen i utlandet de siste årene. – Både logisk og forståelig, sier sjeføkonom. Undersøkelsen, som er utført av YouGov på oppdrag... Les mer »
Mattilsynet finner jevnlig ulovlig genmodifisert maismel av merkene «TRS» og «P.A.N.» ved tilsyn i frittstående dagligvarebutikker. Forbrukere bør være oppmerksomme på slike produkter. Ingen genmodifiserte næringsmidler er godkjent i Norge per 2019,... Les mer »
Mandag 3. juni vant Mester Grønn prisen for Nordens beste butikkjede 2019, og slo dermed flere store internasjonale kjeder. Mester Grønn mottok prisen «Best Nordic Retail Consept 2019» under NCSC Nordic Awards... Les mer »
Virke reagerer kraftig på momsutvalgets anbefalinger. Handel- og tjenestenæringens hovedorganisasjon mener utvalget legger opp til forenkling for byråkratiet, ikke for næringslivet. Momsutvalget leverte i går sin innstilling. Utvalget har konkludert med å... Les mer »
Partnerskapet mellom Julius Jakhelln AS og Optimera trådte i kraft 1.mars i år. 9. mai var det storslått åpningsfest i felles drakt. – Satsingen skal løfte tilbudet til proffkundene og øke konkurransekraften... Les mer »
Frem til 20. mai kan du nominere din kandidat til årets butikksjef. Prisen gjelder på tvers av alle bransjer, og er laget for å hedre og løfte frem butikksjefenes innsats. − Vi... Les mer »
Nedprising av varer og godt samarbeid med Matsentralen er viktige tiltak som har redusert matsvinn med 21 prosent i NorgesGruppen. – Nå har vi rullet ut et nytt system med datovarsling som... Les mer »
Finalistene i Hjemmets store kåring av «Norges hyggeligste kassadame eller -mann» er endelig klare! Tidligere i vinter spurte ukebladet leserne om hvem som fortjener den gjeve tittelen «Norges hyggeligste kassadame eller -mann»,... Les mer »
Målet med den nye mobilappen Spot On er å redusere 130.000 tonn med matsvinn i norske matbutikker – med bare et mobilklikk. Den nye Spot On-appen skal hjelpe dagligvarebransjen å ikke kaste... Les mer »
I løpet av 2019 faser Clas Ohlson ut salget av engangsgriller. I stedet satser de på smarte bærbare griller. Initiativet er en del av selskapets bærekraftsagenda, hvor produkter med negativ miljøpåvirkning skal... Les mer »