300 medarbeidere i SpareBank 1 Forsikring er tatt ut i streik torsdag morgen. Dette påvirker håndtering av skader og uhell. De mest kritiske hendelsene vil bli prioritert.
– Alle kundeserviceenhetene i SpareBank 1 Forsikring er rammet av streiken. Kunder kan melde inn skader via nettløsningen www.meldeskade.no. På telefon har vi kun kapasitet til å ta imot henvendelser knyttet til husbrann, veihjelp og personskade på reise, sier Nina Juel Arstal, direktør for forsikringsoppgjør i SpareBank 1 Forsikring.
– Vi beklager sterkt denne situasjonen overfor kundene våre.
Kunder som ønsker å kjøpe forsikringer i SpareBank 1, kan gjøre dette på normal måte via digitale løsninger på bankenes nettsider eller på bankkontorene.
Banktjenester fungerer som normalt
10 av 14 SpareBank1-banker er berørt av streiken, i ulik grad. De aller fleste bankkontorer holder åpent, og kan betjene sine kunder som normalt.
Enkelte av SpareBank 1 Østlandets kontorer er stengt som følge av streiken, hovedsakelig i Oslo og Akershus.
Kunder kan oppleve noe redusert kapasitet. Vi oppfordrer til å følge med på bankenes nettsider.