Det deilige været har fått opp appetitten på gode pølse- og hamburgerbrød. Tallene for våren er klare. Aldri før har Hatting solgt så mange pølse- og hamburgerbrød i denne perioden.
Alle typer grillprodukter har fått hjelp av det gode været, men det er Hatting som øker mest i markedet.
Hatting i tet
Sammenlignet med samme periode i fjor, ble det solgt 18,4% flere pakker pølse- og hamburgerbrød i Norge. For Hatting sine produkter var økningen 19,7%.
Salgsdirektøren i Hatting, Pernille Høsteland Solbu, er glad for det gode været, men gir ikke sola all fortjeneste for det gode salget. I takt med oppstart av grillsesongen, har Hatting vært tidlig på med produktlanseringer, redesign, kampanjer og god produkteksponering i butikk.
Mer enn sola som skinner
Blant de nye lanseringene er både litt grovere Høvding-produkter for barnefamilier, og hamburgerbrødet Rustic med surdeig i premiumserien Hatting True Style.
– Her ser vi resultatet av at alle drar sammen. Det er alltid hyggelig med lanseringer og kampanjer som treffer godt. Det skader ikke at vi får hjelp av det gode være i tillegg. Nå satser vi på at folk fortsetter å nyte god grillmat de neste månedene også, sier Pernille Høsteland Solbu, salgsdirektør i Hatting.