Posten Bring kan i første halvår vise til en omsetning på 11 922 mill. kroner, en økning på 471 mill. kroner, sammenlignet med første halvår i 2022.
Justert driftsresultat i første halvår ble 229 mill. kroner, en nedgang på 59 mill. kroner, sammenlignet med samme periode i fjor. Pakker fra netthandel (B2C) som 12 måneders trend økte med 10 prosent sammenlignet med året før
– Første halvår har vi oppnådd høyere vekst i pakker fra netthandelen enn markedet ellers. Veksten er spesielt god innfor brukthandel og privat handel fra nettportaler, sier konsernsjef Tone Wille i Posten Bring.
Årets seks første måneder har vært preget av fortsatt uro i markedene og medfølgende kostnadsvekst.
– Vi har i denne perioden gjort gode tilpasninger i driften og lyktes med kostnadseffektivitet og økt produktivitet, spesielt i vår norske virksomhet, sier konsernsjefen.