Ny norsk landslagsdrakt

Norges Fotballforbund

Erling Braut Haaland og Caroline Graham Hansen gleder seg til å bruke de nye landslagsdraktene fra Nike.

Nike har hentet inspirasjon fra Norges og Nordens dramatiske landskap i arbeidet med de nye landslagsdraktene, hvor det overordnede temaet har vært  «Fire and Ice».

Både Erling Braut Haaland og Caroline Graham Hansen er svært fornøyd med sluttproduktet.

– Vi har noen gode unge spillere som vil sette pris på disse draktene. Hjemmedrakten er ganske tradisjonell, men med noen veldig fine detaljer. Bortedrakten er veldig kul og original. Vi har ikke hatt en Norge-drakt som dette før, og jeg gleder meg til å bære dem begge, sier Erling Braut Haaland.

Les også:  Sporten du kan glede deg til denne vintersesongen på NRK

– Når vi spiller hjemme er det rødt som gjelder. Årets drakt føles bra og ser bra ut, som gjør at vi kommer til å føles oss utrolig bra når vi spiller. Dette er viktig for oss, sier Caroline Graham Hansen.

– Bortedrakten er noe unikt. Jeg tror aldri før at vi har fått en så spesiell drakt laget til oss. Det gleder vi oss veldig over. Disse draktene med det norske flagget skal som alltid bli båret med stor stolthet og gleder meg veldig til å få ta de i bruk, fortsetter hun.

Les også:  Glimt vant gull i Eliteserien - Feiret med fyrverkeri

Det norske flagget og landslagets motto #SterkereSammen er en del av både hjemme- og bortedrakten som uttrykk for en indre stolthet.

– Ideen om å bruke ild og is som tema ga oss en flott plattform for å lage to sterke, men kontrastfulle sett. Jeg synes hjemmedrakten virkelig er en tradisjonell norsk drakt som er satt gjennom en moderne linse, mens bortedrakten har et nytt og spennende utseende for laget, sier Scott Munson, VP, Nike Football Apparel.

Les også:  Det blir VM på skøyter likevel!

Norges landslagsdrakt for 2020 er tilgjengelig hos unisportstore.no fra i dag.

Anbefalt for deg

Om skribenten: Redaksjonen

Redaksjonen i Bodøposten.no består av 8 skribenter. Redaksjonen publiserer nyheter skrevet av redaksjonen, leserne eller tilknyttede pressetjenester.