I andre kvartal 2022 brukte selskapet betydelige midler og ressurser for å forberede sommersesongen. Starten på sommeren var preget av sterk etterspørsel, mange fulle fly og fornøyde gjester.
Med vel 735 000 gjester fra april til juli og 1,2 millioner om bord siden lanseringen, er Flyr nå godt posisjonert med økt kjennskap i markedet og god kostnadseffektivitet.
– Vi er strålende fornøyde med responsen fra de reisende og den økende etterspørselen etter våre kundevennlige flyreiser til spennende destinasjoner. Med 1,2 millioner gjester om bord siden lanseringen, er Flyr nå godt posisjonert med betydelig økt kjennskap og en god kostnadseffektivitet. De positive tilbakemeldingene fra våre gjester motiverer alle oss i Flyr, og er et bevis på at vår bedriftskultur og den norske modellen blir godt mottatt. Vi ser frem til å ønske gamle og nye gjester velkommen om bord i tiden fremover, ikke minst på våre innenlandsruter i Norge, sier administrerende direktør Tonje Wikstrøm Frislid.
– Kvartalet har også vært preget av kapasitetsvekst og lansering av nye ruter, samt rekruttering og opplæring av nye medarbeidere. Vi gikk fra fire fly i vintersesongen til 10 fly i trafikk i sommer, åpnet 44 ruter til 38 destinasjoner og tilsatte om lag 150 nye kolleger, noe som åpenbart innebærer betydelige investeringskostnader, sier Wikstrøm Frislid.