Med sin nyeste limited edition håper Absolut å oppmuntre til resirkulering og en livsstil som setter mindre fotavtrykk på kloden vår. Absolut Comeback er, som alle andre Absolut-flasker, laget av mer enn 41 prosent resirkulert glass.
Bærekraft har lenge vært en del av Absolut strategi. Selskapet har i lang tid ivret for en mer sirkulær økonomi der ressurser gjenvinnes igjen og igjen.
Derfor er det helt naturlig at Absolut’s siste limited edition har fått navnet Absolut Comeback. Som alle andre Absolut-flasker er den laget av over 41 prosent resirkulert glass.
Absolut ser energi og skjønnhet i avfall. Ved hjelp av litt kreativitet tror vi at vi kan bruke gamle og uønskede ting til å skape noe nytt og spennende. Absolut Comeback-flasken viser med all tydelighet at Absolut Vodka-flasken er på sitt beste når den er resirkulert.
Absolut Comeback-kampanje er en del av Absolut’s nye merkevareplattform, Create a Better Tomorrow, Tonight. Vi tror på å bygge en åpen verden, der kreativitet spiller en viktig rolle for å få til endringer. Absolut Comeback understreker vår daglige innsats og vilje til å forbedre verden.
– Absolut har benyttet bærekraftige produksjonsmetoder i mange år. Vi feirer dette og vår innsats innen resirkulering ved å lansere en egen flaske som illustrerer dette. Vi er overbevist om at en glassflaske må ha flere liv, og Absolut Comeback manifesterer denne troen. Vi håper at vår nye limited edition vil inspirere enda flere til å bruke kreativiteten sin til å kaste og sløse mindre, sier Henrik Ellstrom, direktør for strategi og innovasjon hos Absolut.
Tina Robertsson, som leder arbeidet med miljø og bærekraft hos Absolut, understreker at verden ikke har ubegrenset med ressurser og at vi alle må ta mer ansvar for hvordan vi lever og hvilke valg vi tar.
– Vi i Absolut er fast bestemt på å gjøre vårt fra begynnelsen til slutt. Vi vil fortsette å opplyse våre kunder og forbrukere om hva vi gjør og hvordan de kan påvirke miljøet i mindre grad.
Hun framholder at Absolut er stolte av sin produksjonsfilosofi, samtidig som selskapet vil jobbe for en mer sirkulær produksjon. Det innebærer at avfall anses som en ressurs som skal inngå i produksjonskretsløpet igjen.
– Vi resirkulerer og gjenbruker så mye som mulig. Med litt nytenkning kan vi få til positive endringer og redusere den negative innflytelsen vi har på kloden. Dermed kan vi skape en bedre framtid for generasjonene etter oss, sier Robertsson.
Årets limited edition flaske er tilgjengelig på Vinmonopolet fra 1. november 2019.