Ole Gunnar Solskjær og Manchester United skapte nok en gang rekordhøye seertall på Viasport 1, der 200 000 i snitt så på kanalen i tidsrommet UEFA Champions League-kampen pågikk.
I det aktuelle tidsrommet hadde kanalen 34,6 % i andel i det kommersielle universet og var dermed største kommersielle kanal under kampen. På det meste var 255 000 seere innom og det er rekordtall for Viasport.
Onsdag sendte Viasport 1 kampen som til nå har vært Solskjærs største test som Manchester United-manager mot Lionel Messi og resten av stjernegalleriet fra Barcelona. Avansement er fortsatt innen rekkevidde med et knepent tap i det første oppgjøret, med returoppgjøret mot PSG friskt i minne.
Kampen førte til rekordhøye seertall på Viasport 1, der 200 000 i snitt så på kanalen i tidsrommet kampen pågikk. I det aktuelle tidsrommet hadde kanalen 34,6 % i andel i det kommersielle universet og var dermed største kommersielle kanal under kampen. På det meste var 255 000 seere innom og det er rekordtall for Viasport. Kampen var også blant det mest sette innholdet på Viaplay.
– Dette er enorme tall for oss og en skyhøy andel for en sportskanal som Viasport 1. Nå gleder vi oss til resten av sesongen, som lover godt for de engelske lagene og dermed for høye seertall på våre kanaler og Viaplay, sier kommunikasjonsdirektør i NENT Group, Line Vee Hanum.
De neste kampene i UEFA Champions League går av stabelen i påskeuken:
Tirsdag 16. april
Juventus – Ajax, studio fra kl. 20.00 på Viasport 1 og Viaplay
Barcelona – Manchester United, kamp fra kl. 21.00 Viaplay
Onsdag 17. april
Porto – Liverpool, studio fra kl. 20.00 på Viasport 1 og Viaplay
Manchester City – Tottenham, kamp fra kl. 21.00 på Viaplay