
Mange av dagens låneprosessløsninger er komplekse og utviklet med hensyn på et stort antall mennesker som jobber med å skrive informasjon inn i systemet. Den tid er nå forbi!
Både Knowit og Ambita er kjent for å utvikle smarte og brukervennlige teknologier med sluttkunden i fokus. Nå skal de samarbeide for å gjøre det både sikrere, enklere og raskere å gjennomføre bolighandel ved hjelp av sikre datakilder, komplekse integrasjoner og åpne plattformer. Systemet de jobber på er teknologiplattformen Dploy.
– Vi ser at mange banker er på utkikk etter modulbaserte løsninger som er ferdig utviklet og raske å sette i drift. Disse løsningene kan hjelpe bankene med å legge til rette for økt grad av selvbetjening, forklarer Monica Jacobsen i Ambita.
Mange banker sitter i dag på en rekke systemer som har gjennomgått endringer for å dra nytte av muligheter som strukturerte data og nyere teknologi åpner for. Likevel opplever vi at de har med seg «legacy» fra tidligere tankesett som hindrer kundene deres i å automatisere og legge til rette for selvbetjening. Det er her vi kommer inn.
Når selskapene nå jobber tettere sammen vil teknologiplattformen Dploy gjøre det mulig å dekke alle kredittbehov ved hjelp av en moderne og tilpasningsdyktig programvare som kan implementeres med alle eksisterende banksystemer, både på front og kjerne.
Ambita sitter i dag på et unikt og sammensatt datagrunnlag og har spisskompetanse på eiendomsdata og åpne plattformer. Selskapet drives av en visjon om å gjøre eiendomsmarkedet både åpnere og sikrere. I kombinasjon med teknologiplattformen Dploy fra Knowit er det mulig å automatisere søknadsprosesser ved hjelp av en moderne, modulær og tilpasningsdyktig programvare. Dploy heldigitaliserer prosessen fra lånebehov til utbetaling.