Herrelandslaget i fotball mer populært

ball

En omdømmeundersøkelse gjennomført av Sponsor Insight viser at det norske A-landslaget i fotball har fått et omdømmeløft.


Sponsor Insight har i flere år drevet med såkalte popularitetsbarometre for idrettsfolk- og lag.

Netto omdømme siste kvartal viser at herrelandslaget har gått fra 23 prosent til 36 prosent. Tilbake i 2017 var tilliten til landslaget nesten på bunnivå, skriver Klassekampen.

– Det er veldig gledelig med en klar vekst på alle områdene og ikke minst omdømmeklatringen herrelandslaget opplever. Vi jobber målrettet med å bygge flere profiler på landslaget, de markerer seg i Fotball-Europa og opplever framgang på landslaget. Mot Spania er Ullevaal stadion utsolgt, og spillerme er veldig gode ambassadører for norsk fotball, sier Svein Graff, direktør for kommunikasjon og samfunn, i Norges Fotballforbund (NFF).

Les også:  Endringer i herrelandslagstroppen

Omdømmemålingen for A-herrelandslaget i september, blant fotballinteresserte, viser at 61 prosent er positive, mot 10 prosent som er negative. 29 prosent stiller seg nøytrale.

Klassekampen skriver at landslagssjef Lars Lagerbäck fikk løftet resultatene da han fikk jobben. I tillegg skriver de at det kan være at Martin Ødegaard-effekten også slår inn, sammen med en jordnær tilnærming fra trenerapparatet.


Anbefalt for deg

Om skribenten: Redaksjonen

Redaksjonen i Bodøposten.no består av 8 skribenter. Redaksjonen publiserer nyheter skrevet av redaksjonen, leserne eller tilknyttede pressetjenester.