2XU lanserer nordisk datterselskap

2xu

2XU, verdens ledende merkevare innen kompresjons- og teknisk sportstøy, øker investeringen i Norden betraktelig med oppstarten av datterselskapet 2XU Nordics AS.


Det Australiabaserte merket vil med lanseringen av 2XU Nordics AS virkelig satse på regionen. Datterselskapet overtar i 2018 selv styringen av Norden, fra den tidligere 2XU distributøren Enjoy Sport AS.

Paul Higgins, Global CEO for 2XU mener lanseingen av 2XU Nordics er en milepæl i merkets 14-årige historie.

– 2XU ble i 2005 lansert i Australia og 2008 i Norden, og har siden den gang blitt det foretrukne sportsmerket for kompresjonstøy både i verden og i denne regionen, sier Higgins.

Les også:  Solid førstehalvår for Telia Norge

Bak lanseringen ligger et stort marked i Norden med høy etterspørsel.

– Etterspørselen for premium sportsklær er stor på det nordiske markedet og drives av forbrukernes aktive livsstil og ønske om kvalitet. Vi er veldig stolte av det omdømmet Enjoy Sports teamet har bygget for 2XU i denne regionen, og setter utrolig stor pris på jobben de har lagt ned for å oppnå denne suksessen, sier Higgins.

– 2XU opplever en utrolig global vekst, og nå har tiden kommet for å bringe driften av nøkkelregionene in-house. I tillegg til vårt globale hovedkvarter i Australia, har 2XU nå datterselskaper i tre viktige markeder verden over: Nord-Amerika, Storbritannia og Japan. Lanseringen av 2XU Nordics som vårt fjerde nøkkelmarked vil gi oss bedre mulighet til å betjene våre lojale kunder og forbrukere. Vi vil dermed være i stand til å øke salget gjennom nødvendige investeringer og merkevarebyggende tiltak for å sikre fremtidig suksess, sier Higgins.

Les også:  Norwegian åpner langdistansebase i København

2XU Nordics vil ha sitt hovedkontor i Oslo, med regionale kontorer i Sverige, Finland og Danmark. Datterselskapet vil ledes av General Manager Ellen Sørum, som nettopp startet etter åtte år hos Bergans of Norway og fem år hos sportsforhandleren Gresvig.

Sørum mener lanseringen av 2XU Nordics vil gi økte investeringer fra merkevaren til regionen.

– Den nordiske forbrukeren kjenner, og elsker 2XU for verdensledende kompresjons- og treningstøy av høy kvalitet. Likevel har vi fortsatt et stort potensiale og må videre øke merkekjennskapen og kunnskapen hos forbrukeren i det lokale markedet, sier Sørum.

Les også:  Telia kjøper Get TDC Norge - etablerer en ny sterk industriutfordrer

Les også

Om skribenten: Redaksjonen

Redaksjonen i Bodøposten.no består av 8 skribenter. Redaksjonen publiserer nyheter skrevet av redaksjonen, leserne eller tilknyttede pressetjenester.