598.000 seere så hele kampen mellom Manchester United og Huddersfield på TV 2 i går. Det er den mest sette Premier League-kampen i TV 2 sin historie. På det meste fulgte hele 775.000 seere sluttminuttene av Ole Gunnar Solskjær sin debut som manager på hjemmebanen Old Trafford.
Med et snitt på 598.000 seere ga det kampen en andel på 49,8 prosent i den kommersielle målgruppen 20-49 år og 51,9 prosent blant alle TV-seerne (P10-79).
– Dette er gnistrende tall som bekrefter en eventyrlig og rekordstor interesse for Premier League, forteller sportsredaktør Vegard Jansen Hagen i TV 2.
TV 2-kanalene hadde maratonsending på fotballens nasjonaldag i England, Boxing Day.
– Det er mange i TV 2 Sporten som har jobbet knallhardt gjennom hele julen med å skape et best mulig fotball-tilbud for seerne våre i høytiden. Dette er seertall som gir belønning for innsatsen og inspirasjon for fortsettelsen. Liverpool på tabelltopp, Tottenham som nærmeste utfordrer og Ole Gunnar Solskjær setter fyr på Manchester United igjen. Nye høydepunkter kommer tett nå, og vi forventer at interessen og engasjementet bare vil øke, sier Jansen Hagen.
Premier League-høydepunktene står i kø utover i romjula på TV 2 Sport Premium og TV 2 Sumo.
I kveld:
20.45: Southampton – West Ham
Lørdag 29 desember:
16.00: Tottenham – Wolverhampton
18.00: Liverpool-Arsenal
Søndag 30. desember:
13.00: Crystal Palace – Chelsea
15.15: Southampton – Manchester City
17.30: Manchester United – Bournemouth
– Vi er stolte over kvaliteten på fotball-sendingene våre og når vi får en sjelden sjanse til å nå et stort og bredt publikum på hovedkanalen TV 2 er det ekstra moro at det blir en stor suksess. Vi opplevde at United-fansen var i ferd med å bli demotiverte av deprimerende fotball og svake resultater. Over natten har Ole Gunnar Solskjær snudd opp ned på dette. Vi opplever nå en interesse vi aldri har sett maken til, forteller TV 2s sportsredaktør.