OL-boost for Telias nye datatjeneste

telia

For en måned siden lanserte Telia Data Boost, som gir kundene frihet til å kjøpe ubegrenset data for en begrenset periode. Kundene elsket tjenesten fra første stund, og i løpet av den siste uken har Telia sett en 25 prosents økning sammenlignet med uken før. Vinterferie og tidenes norske medaljefangst i OL tilskrives veksten.

Telia har sett en stigende etterspørsel fra kundene siden lanseringen av Data Boost i midten av januar. Ved hjelp av ett enkelt tastetrykk kan Telia-kunder nå kjøpe en ubegrenset datamengde for tidsbegrensede perioder.

Les også:  Storslalom: Kongepokal til Stjernesund og Saltvik Pedersen

– Data Boost har gått enda bedre enn vi forventet, og det er tydelig at det å kjøpe fri data for en tidsbegrenset periode er et behov kundene har hatt, forteller Kjersti Jamne, leder for privatmarkedet i Telia Norge. – Antallet solgte Boost-pakker har økt jevnt og trutt siden vi lanserte, men den siste uken har vi sett en økning på omtrent 25 prosent. Det er nærliggende å knytte økt behov for mobildata til en kombinasjon av vinterferie og OL. Vi ser generelt økt salg i morgentimene, og det var for eksempel voldsomme hopp under herrenes 15 kilometer fredag og helgens langrennsstafetter.

Les også:  Super-G: NM-gull til Vickhoff Lie og Fossland

Videostrømming og sport
Med Data Boost kan kundene surfe ubegrenset i én eller tre timer til en pris på henholdsvis 19 kroner eller 39 kroner. Kundene kjøper Data Boost enkelt i appen når de trenger ekstra data, og Telia har i en undersøkelse spurt kundene hva de bruker datapakkene mest til:

– Dette er et typisk «på farten-produkt», og svarene viser at kundene i hovedsak bruker dataen til videostrømming, og da spesielt YouTube og Netflix. Mange bruker den også til sportsarrangementer, forteller Jamne. – Det er dessuten gøy å at kundene raskt har vent seg til å kjøpe Data Boost via Mitt Telia-appen. Vi ønsker å gjøre det enkelt å være Telia-kunde, og nesten 90 prosent sier det var enkelt eller meget enkelt å kjøpe Data Boost og at det er høy sannsynlighet for at de vil kjøpe igjen. Kundene har virkelig sett fordelen av den friheten og fleksibiliteten Data Boost gir.

Please follow and like us:
Pin Share

Anbefalt for deg

Om skribenten: Redaksjonen

Redaksjonen i Bodøposten.no består av 8 skribenter. Redaksjonen publiserer nyheter skrevet av redaksjonen, leserne eller tilknyttede pressetjenester.