Ifølge en fersk undersøkelse mener 45 prosent av de mellom 18-29 år at vi står overfor store negative miljøendringer. Samtidig tar over halvparten av disse bevisste miljøvalg i hverdagen. For å møte et økende klimaengasjement blant unge åpner Telenor for at man kan ta et grønnere valg i nytt mobilabonnement.
– Telenor tar stadig nye grep for å forbedre miljøavtrykket. Nå tar vi dette et steg videre og lanserer et nytt mobilabonnement, hvor kundene får muligheten til å ta et grønnere valg, sier Bjørn Ivar Moen, fungerende leder for Telenor Norge.
Til tross for at 55 prosent i alderen 18-28 år tar bevisste miljøvalg i hverdagen, er det kun et fåtall som støtter miljøorganisasjoner. En ny undersøkelse fra Norstat viser at hele 89 prosent av denne målgruppen ikke støtter en miljøorganisasjon økonomisk.
– Vi vet at unge er svært opptatt av klima- og miljø, men mange befinner seg også i en utfordrende situasjon økonomisk. Vi ønsker å gi våre kunder muligheten til å ta et grønnere valg også når de velger mobilabonnement, uten å måtte tenke på ekstra kostnader. Våre Yng-kunder vil nå få tilgang til ulike goder i sitt mobilabonnement, og en av dem innebærer at Telenor donerer 300 kr til miljøorganisasjonen Hold Norge Rent på vegne av kunden, sier Erik Getz Skotvedt, leder for Yng i Telenor Norge (bildet).