Burger King lanserer nå en ny bestilling- og betalingsløsning for alle restauranter i Norge. Løsningen gjør det mulig å bestille mat fra Burger King direkte fra egen mobil, enten som Take-Away eller for å nytes i restauranten.
– Vi er veldig stolt over å være tidlig på markedet med en slik løsning. Bestilling og betaling via egen mobil eller pc er noe vi har jobbet med lenge. Med løsningen vi nå lanserer, gjør vi det enda enklere for våre gjester å bestille nygrillet Whopper, forteller Administrerende Direktør Rune Sandvik.
Etter å ha rullet ut selvbetjeningskiosker på svært mange restauranter, er det nå naturlig at Burger King tar digitaliseringen til et nytt nivå. Med bestillingsløsningen har gjestene mulighet til å velge hvilken restaurant de ønsker å hente maten. Man kan bestille på vei til restauranten, eller i restaurant.
– Det er stas å tilby selvbetjeningskiosken på hver enkelt gjests mobil. Men husk, det går fort å få servert maten hos oss. Våre dyktige medarbeidere tilbereder maten straks bestillingen er lagt inn. Derfor må gjesten være klar til å hente sin bestilling innen svært kort tid, sier Sandvik.
Burger King har jobbet med utviklingen av den nye bestillingstjenesten en god stund allerede. Det ble foretatt et klart valg om å fremskynde prosessen når man så hvordan koronakrisen utviklet seg.
– Tjenesten gjør i tillegg at Burger Kings gjester enklere kan holde god avstand til andre mens de bestiller sin Whopper Cheese meny. Dette er svært viktig nå som vi gjenåpner stadig flere restauranter, sier Sandvik.