Lego lanserer et helt nytt univers basert på barnas drømmer og kreativitet

handeland

Mandag 15. mai i år lanserer Lego årets største satsning med et helt nytt univers kalt Lego DREAMZzz.

Lego DREAMZzz er det første temaet fra Lego som er inspirert av måten barn drømmer på. Universet lanseres globalt med en helt ny TV-serie hvor episodene slippes både på Netflix og YouTube, og i august lanseres påfølgende produkter.

Det er barnas drømmer og kreativitet som har vært inspirasjonen for den nye store lanseringen til Lego. Det nye universet er basert på resultatene om barns fantasi og drømmenes betydning, og er utarbeidet på bakgrunn av en global undersøkelse blant 23 000 barn i alderen 6-12 år i 29 forskjellige land. I tillegg har det nye universet også blitt testet av mer en 30 000 barn over hele verden.

Les også:  Den nye trendgrønnsaken: Brokkolini

– Lego DREAMZzz er vårt aller første konsept som hyller drømmenes fantastiske verden og utforsker hva som skjer når drømmene går i oppfyllelse, vanlige barn blir ekstraordinære og kreativitet er en superkraft. Vårt håp er at barn har mot til å gjøre sine villeste drømmer til virkelighet, og å bruke sin kreative fantasi, sier Cerim Manovi, kreativ direktør i Lego DREAMZzz.

De første 10 episodene av Lego DREAMZzz kan sees fra og med mandag 15. mai på LEGO Gruppens YouTube kanal, Netflix og AMAZON Prime. De tilhørende produktene lanseres tirsdag 1. august.

Please follow and like us:
Pin Share

Anbefalt for deg

Om skribenten: Gunnar Andreassen

Forfatter og tidl. redaktør i Aftenmagasinet, Nordlandsposten.no og Ranaposten.no. Journalist og skribent i Bodøposten.no samt andre nyhetssider og blogger.