Nå skal Ingrid Bergtun sy(nes) for Bergans

ingrid bergtun

Med Ingrid Bergtun på laget skal Bergans forsterke sitt bærekraftsbudskap og bli enda mer synlig i yngre målgrupper. Bergtun blir først og fremst å se i Bergans’ sosiale kanaler, men skal også være med på flere arrangementer.


Nylig signerte Ingrid Bergtun og Bergans en ambassadøravtale. Bergtun ble først kjent i 2017 da hun deltok i Symesterskapet på NRK. Siden har hun brukt sin egen blogg og sosiale medier til å dele syinspirasjon, oppskrifter og syglede. Bergtun er opptatt av miljøet og fremmer sirkulært forbruk gjennom redesign, omsøm og reparasjon.

– Jeg er superstolt av å være ambassadør for Bergans! De er engasjert i miljø, sånn som meg, og de lager skikkelig kule klær av høy kvalitet. Jeg gleder meg veldig til å vise følgerne mine hvordan Bergans jobber med bærekraft og til gjennomføringen av alle de spennende prosjektene vi har planlagt, sier Bergtun selv.

Les også:  Maritime leverandører satser på cruise-industrien

Samarbeidet er allerede synlig i kalenderen hennes. I sommer skal hun være med Bergans på en reparasjonsturné og til høsten skal hun fungere som mentor i et redesign-prosjekt som Bergans skal gjøre sammen med Esmod. I tillegg blir hun ganske snart synlig i Bergans’ sosiale kanaler.

Skreddersydd for Bergans
Kommunikasjonssjef i Bergans, Anders Sten Nessem, er veldig fornøyd med å få Bergtun med på laget. Han mener hun er som skreddersydd for Bergans.

Les også:  Ellos lanserer kolleksjon sammen med Sandberg Wallpaper

– Det som gjør Ingrid så relevant for Bergans er at hun gir folk helt konkrete råd om hvordan man kan gi klær og utstyr lengre levetid, og med det redusere miljøbelastningen. Det er helt i tråd med vår Lenge leve produktet-filosofi, som går ut på å tilby tjenester som gjør det lett for folk flest å forbruke mer sirkulært. Hun vil også være med å gjøre Bergans mer aktuell hos yngre målgrupper.

Les også:  Nye elektriske varebiler fra Citroën

Bergans’ lag av ambassadører har tidligere kun bestått av eventyrere, skikjørere og erfarne friluftsfolk. Nessem sier de nå ser litt bredere når de ser etter nye samarbeidspartnere.

– Våre ambassadører må selvsagt være relevante i forhold til vår strategi og genuint opptatt av det de driver med, slik Ingrid brenner for redesign og gjenbruk. I tillegg må de tilføre merkevaren vår noe vi ikke kan tilføre selv, enten det er kunnskap, troverdighet eller noe helt annet. Vi har flere spennende ting på gang, smiler han lurt.


Anbefalt for deg

Om skribenten: Redaksjonen

Redaksjonen i Bodøposten.no består av 8 skribenter. Redaksjonen publiserer nyheter skrevet av redaksjonen, leserne eller tilknyttede pressetjenester.