Norges Seilforbund ønsker å høyne seilsportens kommersielle verdi og har engasjert konsulentselskapet Elire MG til å hjelpe seg med det.
Seiling er en liten idrett som får beskjeden oppmerksomhet i det store mediebildet. På den annen side mener Norges Seilforbund at seilsporten har bærekraftige kvaliteter som utgjør et uutnyttet potensiale. Dette ønsker forbundet å synliggjøre.
– NSFs fremste formål er å fremme seilsporten i Norge, og forbundet har i lang tid sett på muligheter for å utvikle og utnytte seilingens kommersielle potensiale. For å hjelpe med å styrke denne type arbeid, har NSF engasjert det norske konsulentselskapet Elire MG, sier Per Christian Bordal, generalsekretær i Norges Seilforbund.
Elire MG, ledet av Luke Jenkinson og Celin Huseby, har sammen med NSF inngått en 2-årig avtale som hovedsakelig dreier seg om å fremme NSFs og seilsportens kommersielle verdi for både nye og eksisterende sponsorer, partnere og bidragsytere.
Celin Huseby forteller at Elire MG ønsker å trekke med seg hele seilsporten i sin sponsorstrategi.
– Der sponsing gjennomføres på riktig måte, vil det tilføre verdi til hele seilsporten og alle medlemmene. Vi mener at NSF har et stort potensiale når det gjelder å øke sine sponsorinntekter sier Luke Jenkinson, partner i Elire MG.
– Vi er allerede godt i gang med arbeidet og har stor tro på at vi skal gjøre NSF til en attraktiv samarbeidspartner for fremtiden, legger han til.
– Avtalen med Elire MG er relativ ny for norsk seilsport, og vi er svært spente på hva Elire MG kan få til på våre vegne, sier Per Christian Bordal.