Norges Seilforbund inngår strategisk partnerskap

seilbåt sommer

Norges Seilforbund ønsker å høyne seilsportens kommersielle verdi og har engasjert konsulentselskapet Elire MG til å hjelpe seg med det.

Seiling er en liten idrett som får beskjeden oppmerksomhet i det store mediebildet. På den annen side mener Norges Seilforbund at seilsporten har bærekraftige kvaliteter som utgjør et uutnyttet potensiale. Dette ønsker forbundet å synliggjøre.  

– NSFs fremste formål er å fremme seilsporten i Norge, og forbundet har i lang tid sett på muligheter for å utvikle og utnytte seilingens kommersielle potensiale. For å hjelpe med å styrke denne type arbeid, har NSF engasjert det norske konsulentselskapet Elire MG, sier Per Christian Bordal, generalsekretær i Norges Seilforbund.

Les også:  Glimt vant gull i Eliteserien - Feiret med fyrverkeri

Elire MG, ledet av Luke Jenkinson og Celin Huseby, har sammen med NSF inngått en 2-årig avtale som hovedsakelig dreier seg om å fremme NSFs og seilsportens kommersielle verdi for både nye og eksisterende sponsorer, partnere og bidragsytere. 

Celin Huseby forteller at Elire MG ønsker å trekke med seg hele seilsporten i sin sponsorstrategi.

– Der sponsing gjennomføres på riktig måte, vil det tilføre verdi til hele seilsporten og alle medlemmene. Vi mener at NSF har et stort potensiale når det gjelder å øke sine sponsorinntekter sier Luke Jenkinson, partner i Elire MG. 

Les også:  Sporten du kan glede deg til denne vintersesongen på NRK

– Vi er allerede godt i gang med arbeidet og har stor tro på at vi skal gjøre NSF til en attraktiv samarbeidspartner for fremtiden, legger han til. 

– Avtalen med Elire MG er relativ ny for norsk seilsport, og vi er svært spente på hva Elire MG kan få til på våre vegne, sier Per Christian Bordal.

Anbefalt for deg

Om skribenten: Redaksjonen

Redaksjonen i Bodøposten.no består av 8 skribenter. Redaksjonen publiserer nyheter skrevet av redaksjonen, leserne eller tilknyttede pressetjenester.