Hennig-Olsen Is har opplevd stor suksess med Freia-serien som ble lansert i fjor. Nå går også Freia Melkesjokoladeis helt til topps i NorgesGruppens leverandørkåring og utmerkes med tittelen «Årets Nyhet».
– Dette er en annerkjennelse som henger meget høyt for oss. Da vi lanserte Freia-serien hadde vi forventninger om at den ville bli godt tatt imot, men salget har virkelig gått over all forventning. Kombinasjonen av to så kjente merkevarer som Hennig-Olsen Is og Freia har resultert i et helt unikt produkt som forbruker umiddelbart kjenner igjen i isdisken. Det er ekstra gledelig at denne serien også har bidratt til gode resultater for NorgesGruppen, og vi er ydmyke over å motta den gjeve prisen «Årets Nyhet», sier Paal Hennig-Olsen, administrerende direktør i Hennig-Olsen Is.
I juryens begrunnelse heter det at Melkesjokoladeis har bidratt til vekst i kategorien og gitt NorgesGruppen en unik mulighet til å skille seg ut. Videre heter det at nyheten har bidratt til å løfte verdi og inntjening både for leverandøren og for NorgesGruppen, og at iskremen har høyt gjenkjøp.
Det var i fjor at Hennig-Olsen Is og Mondelez annonserte at de kombinerer det beste fra sine to verdener på iskremfabrikken på Sørlandet: Norges mest populære iskrem og sjokolade i skjønn forening. Freia Melkesjokolade-is ble umiddelbart en hit hos norske iskremelskere.
Nå fortsetter suksess med Freia Firkløver som iskrem.
– Når vi kombinerer det kjente og kjære i sjokoladeverdenen med det kjente og kjære i iskremverdenen skaper vi en sikker vinner! Vi gleder oss til å se hvordan Freia Firkløver som iskrem blir mottatt i de tusen hjem, sier Hennig-Olsen.