ANNONSE: De beste strategiene innen digital markedsføring i 2022

Det har aldri vært mer populært å starte egen bedrift, og dette betyr at det heller aldri har vært så mange som har behov for å finne ut av hvordan man skal bruke digital markedsføring for å optimere salg og markedsføring som nå. I denne artikkelen skal du derfor få de aller viktigste punktene når det kommer til hvordan du skal meste digital markedsføring i 2022, sånn at du kan sikre deg at virksomheten din få den beste starten som overhodet mulig.

Når det kommer til å få suksess med digital markedsføring, gjelder deg å holde seg oppdatert i forhold til hva som funker akkurat nå. En av de utfordringene man ser med digital markedsføring er nemlig at det er noe som endrer seg raskt og derfor er det viktig at du ikke bare leser disse rådene og tror at du er ferdig. Dette er nemlig en bransje som utvikler seg hele tiden, så hvis du har lyst til å gjøre det bra, må du følge med på hva som skjer. 

Alt det vi beskriver under, er ting du kan lære seg selv, men hvis du heller vil bruke tiden din på noe annet, kan det være smart å få hjelp av et byrå som vet hva de snakker om. Flow Digital er et av disse, og det finnes mange forskjellige valgmuligheter når det kommer til hva du vil ha hjelp til. Men for deg som vil lære deg å mestre digital markedsføring selv, er følgende tips et bra sted å begynne. Under får du tre av de viktigste måtene du bør prioritere markedsføringen din i 2022.

01 SEO

SEO, eller Search Engine Optimization, er noe du er nødt til å starte med. Dette hjelper deg å rangere høyere i for eksempel Google, noe som øker sannsynligheten for at du blir funnet av potensielle kunder. Dette er et verktøy du kan bruke virkelig aktivt til å drive mer trafikk til siden din, og kombinert med andre strategier og ikke minst en veldig bra nettside, kan man få utrolig gode resultater med SEO.

Dette er et tema som mange synes er innviklet, og er derfor mange velger å bruke noen som er eksperter på området for å få de helt optimale resultatene. Med dette sagt er det mye du kan gjøre selv, men de fleste vil få mye ut av å samarbeide med eksperter på dette området.

02 Content marketing

Dette er et begrep som beskriver markedsføring der man bruker innhold for å generere både reach og ikke minst salg – ofte gjennom sosiale medier. Her gjelder det å lage eller samarbeide med influensere, som er de som lager innhold om å lage noe som appellerer til den målgruppen man jobber mot å fange, og ikke minst om å lage det innholdet som denne målgruppen faktisk ser og setter pris på. 

Dette har blitt en ekstremt populær måte å drive markedsføring på, og har for mange bedrifter erstattet andre former for markedsføring, som for eksempler mer tradisjonelle reklamer. Målet med denne typen markedsføring er rett og slett å generere salg, og det er akkurat dette som er den styrken man kan finne her. Faktisk genererer denne typen markedsføring 54% mer salg en mer tradisjonelle former for markedsføring, og det er jo ganske spennende.

03 Markedsføring via e-post

Det er nok flere som har hørt at dette er en type markedsføring som er død, men dette kunne ikke vært lenger fra sannheten. Faktisk er det en type markedsføring som begynner å bli viktigere og viktigere igjen – delvis på grunn av den manglende kontrollen man for eksempel har på følgerne sine på sosiale medier. Se for deg at du mister adgang til bedriftens konto for eksempel – da er det bra at man allerede har kundene sine på et annet media, som for eksempel en e-postliste.

Her kan du få et mye nærmere forhold til kundene dine, spesielt de som har handlet hos deg allerede. Det er en virkelig god plattform hvis du ønsker å bygge lojalitet, lansere ting tidligere eller gi andre bonuser eller innhold som kan generere mer salg over tid. Dette er også en metode som har vist seg å være verdt å investere i, så det å for eksempel ansette en tekstforfatter som kan hjelpe deg med å optimere det du sender ut, vil kunne ta bedriften din til nye høyder.

Tallene viser nemlig at resultatene ved markedsføring via e-post typisk ligger på 44 dollar i ROI (return on investment) for hver 1 dollar man bruker. Det å skrive disse e-postene er nesten et eget fag, så det å optimere salget sitt gjennom dette, vil kreve at man har den kunnskapen som kreves for å få til dette, eller samarbeider med noen som kan hjelpe deg med å sørge for at du får det resultatet du ønsker.

Please follow and like us:
Pin Share

Anbefalt for deg

Om skribenten: Redaksjonen

Redaksjonen i Bodøposten.no består av 8 skribenter. Redaksjonen publiserer nyheter skrevet av redaksjonen, leserne eller tilknyttede pressetjenester.