Kommunikasjonsforeningen Nord-Norges fagdag #KomNord2019 ble arrangert på Scandic Havet i Bodø den 13. november.
Tre finalister var klare i forkant av kåringen: Arctic Race of Norway, FK Bodø/Glimt for sitt bærekraftsprogram Action Now og UNN for samarbeidet med NRK om dokumentarserien 113.
Nå er det klart at Arctic Race of Norway stakk av med prisen. Juryen uttalte:
Årets vinner har gjennom strategisk bruk av kommunikasjon gjennom redaksjonelle medier og egne kanaler bygget opp under visjonen om å være mer enn bare et sykkelritt. De ønsker også å bidra til utvikling av Nord-Norge og promotering av Norge internasjonalt.
– Det er veldig hyggelig å vinne denne prisen, og vi er i godt selskap med de andre to finalistene. Det er mange som jobber godt med kommunikasjon i Nord-Norge! Vi kunne ikke fått til Arctic Race of Norway uten å spille på lag med innbyggerne, så dette er en pris til hele befolkninga i nord, sier daglig leder Knut-Eirik Dybdal, som mottok prisen.
– Nordnorsk kommunikasjonspris har blitt en tradisjon; Kommunikasjonsforeningen har delt den ut hvert år siden 2015. Vi ønsker å løfte fram eksempler på god kommunikasjon for å inspirere andre kommunikatører i landsdelen og anerkjenne innsatsen som legges ned i mange kommunikasjonsavdelinger, sier juryleder Katarina Belsom.
I årets jury satt Katarina Belsom (sentralstyremedlem Kommunikasjonsforeningen), Inger Lise Næss (styremedlem Kommunikasjonsforeningen Nord-Norge), Målfrid Baik (regiondirektør NHO Arktis) og Bjørn Erik Jansen (Nordnorsk Kommunikasjon AS).