I dag starter SAS sin kampanje Future Olympians (Framtidens olympiere) i Norge, Sverige og Danmark. Kampanjen går ut på å finne tre skandinaviske lag til et utvekslingsprogram der de skal reise til Japan for å møte lokale idrettsutøvere i basket, friidrett og karate i forkant av sommer-OL i Tokyo 2020.
Kampanjen er et ledd i SAS’ omfattende samarbeid med de tre skandinaviske olympiske komiteene NIF, DIF og SOK.
– Å møtes, utveksle erfaringer og dele verdier gjør verden bedre, noe som reiser og fly kan bidra til å muliggjøre. Synet på vennskap over grensene som en positiv kraft er noe som SAS har felles med de olympiske verdiene. Kampanjen underbygger de verdiene som oppstår når vi møtes i ulike sammenhenger, ikke minst gjennom felles sport og aktivitet. Utvekslingen mellom de skandinaviske og japanske ungdommene symboliserer dette på en fremragende måte, sier Annelie Nässén, EVP Global Sales & Marketing, SAS.
De tre skandinaviske lagene som blir valgt ut vil få beskjed i oktober. Valget vil foretas av en jury. Fristen for å melde seg på via kampanjesiden er satt til den 30. september. Kampanjen består av filmer som sendes på TV, i sosiale medier og på kampanjesiden. Lanseringen av kampanjen Future Olympians er den første av flere planlagte aktiviteter før sommer-OL i Tokyo 2020 og vinter-OL i Beijing 2022.
SAS har inngått et enestående, grenseoverskridende partnerskap med de tre skandinaviske olympiske komiteene og er hovedpartner for de skandinaviske olympiske komiteene før og under sommer-OL i Tokyo 2020 og vinter-OL i Beijing 2022. Med dette initiativet vil SAS støtte OL-deltakerne i Norge, og Danmark på deres ferd mot de olympiske lekene.