Dårlig rengjorte hotellrom irriterer oss mest

sommer

De fleste som reiser på ferie har en eller annen gang blitt utsatt for irriterende ting på hotellet. Hva man opplever som irriterende vil variere. Det vanligste er å irritere seg over dårlig rengjorte rom, etterfulgt av dårlig mat. Dette viser Tickets siste Kantar/Sifo undersøkelse.

– Ofte har man brukt mye tid og energi på å finne den perfekte feriereisen der bostedet er utrolig viktig. Ulike irritasjonsmoment på hotellet påvirker da feriefølelsen negativt, sier Ellen Wolff Andresen, Markeds- og Administrasjonssjef i Ticket Feriereiser.

Les også:  Enighet i lønnsoppgjøret for hotell- og restaurantbransjen

Hele 80 prosent av nordmenn opplever ulike irritasjonsmoment på feriebostedet. Av disse er det dårlig rengjorte rom som klart topper listen (58 prosent), etterfulgt av dårlig mat (31 prosent). Flere kvinner enn menn opplever dårlig rengjorte rom som mest irriterende, 62 prosent mot 53 prosent. 17 prosent opplever høylytte og skrikende barn som mest irriterende.

På fjerde plass ligger ingen eller dårlig fungerende wifi som det største irritasjonsmomentet på feriebostedet – betydelig mer irriterende enn for eksempel at man holder av solstoler eller lange inn- og utsjekkingstider. Personer under 30 år er klart mest opptatt av wifi, 31 prosent opplever dårlig oppkobling som det mest irriterende.

Les også:  Den nye trendgrønnsaken: Brokkolini

– Et bra fungerende wifi på hotellet er veldig viktig for mange. Om bostedet da ikke tilbyr wifi eller det fungerer dårlig, oppleves dette da som veldig irriterende. Viktigheten av wifi har riktignok gått tilbake etter at roamingavgiften i største delen av Europa ble fjernet og vi kan surfe på nettet som hjemme, sier Ellen Wolff Andresen.

Please follow and like us:
Pin Share

Anbefalt for deg

Om skribenten: Redaksjonen

Redaksjonen i Bodøposten.no består av 8 skribenter. Redaksjonen publiserer nyheter skrevet av redaksjonen, leserne eller tilknyttede pressetjenester.