Nytt år betyr produktnyheter og i midten av februar ruller Q-Meieriene ut nyvinninger i butikk. Sentralt står ønsket om å utfordre i yoghurthyllene og skape mer variasjon innen iskaffe.
Iskaffe, nye yoghurtsmaker, hel melk på store kartonger og Skyr med müsli er først ut i år og meieriet kan takke lojale Q-forbrukere for at hele 11 nye varelinjer straks er på plass i butikkene.
– Vi ønsker å gjøre ting på en smartere og bedre måte og er så heldige å få tilbakemeldinger fra forbrukerne våre hver eneste dag. Våre produktutviklere er hver uke ute av kontoret for å treffe forbrukerne hjemme, på farten eller på arbeidsplassen og sammen er vi nå klare for å kjempe frem våre nye åpne innovasjoner, sier innovasjonssjef i Q-Meieriene Annette W. Jung.
En av nyhetene de har fått flest spørsmål om er Din Skyr.
Din Skyr ble for første gang lansert i smaken rabarbra og jordbær i fjor og ble raskt en suksess. Det var Q-forbruker Tiril fra Lillehammer som satte Q på sporet av en såkalt «limited edition». For å den aktuelle smaken engasjerte Q-sjefen flere tusen forbrukere til å sette sammen sin drømmesmak.
– Mange er nok spente på hva neste «limited edition» blir, sier Q-sjefen Bent Myrdahl.
Er det en ting han har lært etter å ha redefinert mellommåltidskategorien de siste ti årene så er det at variasjon er den viktigste driveren.