Norge er et av fem europeiske land hvor Coca-Cola nå gjør et friskt grep på sin velkjente signatursmak, gjennom lanseringen av en limited edition – Intergalactic.
I 1985 var Coca-Cola første brus i verdensrommet, da astronauter på Space Shuttle Challenger åpnet en «Coca-Cola Space Can» 12. juli. Og nå – snart førti år etter – lanserer Coca-Cola en utenomjordisk limited edition, under navnet Intergalactic. Norge er et av få land der denne nye smaken er tilgjengelig.
Det er turen i verdensrommet, og alt hva den symboliserte av uendelige muligheter, som har inspirert smaken av Coca-Cola Intergalactic; det har ført til et spennende grep på den velkjente signatursmaken. Fargen på den nye brusen har i tillegg et rødlig skjær, som symboliserer stjerner og verdensrommet.
Ikonisk merkevare i nytt univers
Intergalactic er første limited edition som lanseres ut fra Coke Creations – en ny, europeisk kreativ plattform for Coca-Cola. Plattformen tar utgangspunkt i den ikoniske merkevaren, og gir den nye utrykk gjennom ulike samarbeid; blant annet med nye design, en egen Intergalactic-dans og AR-aktiviteter som en Ava Max-konsert. Denne kan oppleves via QR-koder på de nye boksene. Utover våren vil det lanseres flere aktiviteter i Coke Creations-universet her i Norge.
– Vi er spente på mottakelsen til Coca-Cola Intergalactic. Den nye smaken – som baserer seg på den tradisjonsrike og populære Coca-Cola uten sukker-oppskriften – er en spennende og begrenset lansering på verdensbasis. Vi er glade for å introdusere den også her i Norge, som et av få land i Europa, sier Tonje Haugen, markedssjef i Coca-Cola Norge.
Coca-Cola Intergalactic vil komme som 250 ml bokser. De vil fra første uken i mai være tilgjengelig i dagligvarebutikkene for en begrenset periode, i tillegg til utvalgte kiosker og kinoer.