Meat Digital og Trollweb er begge del av Visma-konsernet – nå slår miljøene seg sammen og danner Visma Digital Commerce. Sammenslåingen styrker Vismas satsing på netthandelsløsninger i det nordiske markedet og gir kunder et enda bredere utvalg av tjenester.
Etterspørselen etter netthandelsløsninger og relaterte tjenester øker kraftig både i Norge og i Europa. Men kompetansen innenfor rådgivning, utvikling og forvaltning av denne type løsninger er en knapphetsfaktor. Miljøet er lite og det er derfor avgjørende å skalere med de beste ressursene i markedet. Visma Digital Commerce blir et team på nærmere 100 netthandelseksperter som vil hjelpe store og små selskaper som lever av salg i digitale kanaler.
– Jeg er veldig glad for at Trollweb og Meat Digital nå blir Visma Digital Commerce. Jeg tror de vil bli en sterk bidragsyter til vår vekst og utvikling med sin kompetanse innenfor netthandel samtidig som de bidrar til å styrke vår merkevare, sier Vidar Evensen, Administrerende direktør i Visma Custom Solutions.
– Visma er et av Europas raskest voksende softwareselskaper. Ved å integreres med Visma vil vi bli en sterkere aktør i markedet. Vi vil også dra nytte av Vismas kundebase og ekspertise og samtidig tilby våre kunder et bredere utvalg av tjenester, sier Yngve Bollie, administrerende direktør, Visma Digital Commerce.