205.000 seere fikk med seg premieren på «I lomma på Silje» tirsdag kveld på TV3, noe som gjør episoden til kanalens mest sette premiere siden 2015. I tillegg opplevde NENT Group en dobling i antall brukere som ville se programmet på Viaplay og Viafree.
Tirsdag kveld var det premiere på «I lomma på Silje», programmet der forbrukerøkonom Silje Sandmæl rydder opp i forbruket til norske kjendiser.
Premiereepisoden med John Arne Riise hadde et snitt på 205.000 seere, og på det meste var 232.000 seere innom TV3. Det er en klar vekst fra de sterke tallene for fjorårets premiereepisode på 185.000, og den beste premieren TV3 har hatt siden flaggskipet «Luksusfellen» 2015.
– Dette er fantastisk og over all forventning. For meg føles det magisk at så mange liker et program som har som mål å underholde, men også være lærerikt. At serien leverer så sterkt på Viaplay, Viafree og TV3 gjør meg veldig stolt, sier Silje Sandmæl.
Programmet hadde en CSOV på 30 prosent, og TV3 var den største kommersielle kanalen under sendetidspunktet.
Tallene var også sterke digitalt. Viaplay opplevde en dobling av antall brukere som ville se premieren sammenlignet med i 2019, og gratisplattformen Viafree hadde dobbelt så mange startede strømmer som i fjor.
Dermed fortsetter den sterke starten på året for Nordic Entertainment Group, etter fantastiske håndballtall og en vellykket premiere på «Camp culinaris» mandag. Sistnevnte serie opprettholdt seersnittet fra premieren, og kunne skilte med 100.000 lineære seere av andre episode.